Follow Us @soratemplates

22/09/2021

Mengidam Sambal Paru Berlado


Adoi la malam-malam begini mengidam sambal paru berlado pulak.
Terus bukak Shopee tapi sambal paru garing idaman takde stok!
Sabar.. sabar mudahan ada rezekinya besok

Dulu..
Saya tak pandai pun makan paru ni
Tiber tahun lepas teringin nak makan
Bila rasa.. adoi terus jatuh cinta rasanya yang chewy tu
Mungkin sebab masa 1st try dulu-dulu masa kat KL paru tu hanyir
Bila rasa lagi tahun lepas.. boleh pulak masuk
Tak hanyir pun
Sedap jer kedai tu masak

Eh
Mengidam berlemak je ni tau
Bukan mengidam 'berisi'
Jangan fikir lain pulak
Hahaha

 

9 comments:

  1. Saya pulak jenis tak makan organ dalaman. Pernah rasa paru ni, makan sikit setakat rasa satu tu okaylah. Sedap jugak. Kena makan yang betul betul dimasak betul tu barulah rasa sedap kot. Jenis hanyir tu berkemungkinan akan buat kita rasa tak suka nak makan lepas tu, kan. Harap ada rezeki kakmim dapat sambal paru berlado sedap.

    ReplyDelete
  2. paru ammi makan kalau garing..kalau dia lembik-lembik tak suka. haritu ada beli nasi lemak letak paru belada..tapi alahai..manis pulak rasanya

    ReplyDelete
  3. wah..dapnya. nasi baik menu bfast pagi ni memang nasi lemak paru... he he he...

    ReplyDelete
  4. Ini memang pemangkin selera uncle!

    ReplyDelete
  5. Suka sangat paru berlado ni. Tambah2 kalau makan nasi lemak😋💕.

    ReplyDelete
  6. suka masak berlado sedappppnya kan
    cuma akak x mkn paru he hee

    ReplyDelete
  7. Bertambah tambah nasi kalau makan ni..

    ReplyDelete
  8. memang sedap sambal paru berlado..

    ReplyDelete
  9. so sedapppp.. yummy,,,.msk berlada gini mmg tak jemu

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥