Follow Us @soratemplates

Showing posts with label Music. Show all posts
Showing posts with label Music. Show all posts

10/01/2011

Tolong Ingatkan Aku -Juara AJL25

January 10, 2011 1 Komen
Kemenangan yang tak disangka.
Persembahan yang tak difaham.
Apapun, tahniah Ana Rafali!
Nasib baik Yuna tak menang.




Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi

Tolong ingatkan aku

Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama

Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari


Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa

Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku
Kisah kita


05/01/2011

Di Saat Aku Mencintaimu - Dadali

January 05, 2011 0 Komen
Pagi ni aku memang target nak mendownload lagu
Sampai jer ofis tak pergi breakfast seperti biasa
Breakfast depan lappy jer
Dan meneruskan perjuangan
Bloghopping dan surfing ke sana-sini mencari lagu untuk didownload

Singgah di blog kak Risanur
Jumpa lagu best!
Sekali dengar terus dapat tangkap the melody
Rasa macam pernah dengar jer lagu ni
Tapi tak ingat di mana
Mungkin Encik Hubby ada download
Tapi tak sure

So, pagi ni kita enjoy!
Layan lagu jiwang
Hehehehe...




Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta



Ku berjanji kerna cinta - Anuar Zain

January 05, 2011 0 Komen


Ku menunggu getar hatiku
Anganku hanya untukmu
‘Tuk bersama selamanya
Kita berdua

Kau selalu mengisi hariku
Dengan canda dan tawamu
Ku rasakan bahagiaku
Untukmu selalu

Chorus
Ku berjanji kerna cintaku
Ku berharap kerna kasihmu
Selamanya dan tak akan pernah berpisah
Sampaikan nanti

Kau selalu mengisi hariku
Dengan canda dan tawamu
Ku rasakan bahagiaku
Untukmu selalu

Ulang Chorus

Meraihmu menggapaimu

(Ku berjanji kerna cinta)
Kerna cinta
(Ku berharap kerna kasih)
Kerna kasih

Ulang Chorus

Pernah berpisah
Sampaikan nanti


Ibu Iman: Sedap!


23/12/2010

Apa Artinya Cinta

December 23, 2010 0 Komen
Mode sedang mengimbau zaman-zaman bercinta.
Sukanya lagu ni.
 
Besok cuti sampai tahun depan.
Yeahooo...!
Eh, takde kaitan pulak kan?
Takpe.. saje je nak gitau takut-takut menghilang.
Hehehehe.







Tiba-tiba engkau ada
Kemudian engkau hadir
Laksana kerdil ku memeluk
Lihat aku lebih dalam

Di matamu ku melihat
Ada cinta yang tersirat
Sirami hati merebak

Barangkali aku salah
Ku terdiam bukan bisu
Tahu engkau besar malu
Tutupi rasa gelisah

Biar saja waktu nanti
Yang menikmati kisah ini
Bersamamu aku senang

Belum juga kah kau menyadarinya
Akulah yang pantas untuk kau cintai
Di bawah langit biru aku bersumpah
Diriku tanpamu apa artinya cinta

Arti cinta ini sudah menelan waktuku
Siang malam hanya untuk pikirkan engkau
Sejuta kali aku berani bersumpah
Diriku tanpamu apa artinya cinta

Biar saja waktu nanti
Yang menikmati kisah ini
Bersamamu aku senang

Belum juga kah kau menyadarinya
Akulah yang pantas untuk kau cintai
Di bawah langit biru aku bersumpah
Diriku tanpamu apa artinya cinta


11/11/2010

10/11/2010

03/11/2010

Lagu kenangan di Jakarta

November 03, 2010 2 Komen
Untuk ambik mood nak buat proposal program pelajar, aku bukak folder lagu lama.
Folder memori cintan-cintun gitu.
So dengar la lagu Wali Band ni.


Dik - Wali Band





Dik, aku pinta kau akan s’lalu setia
Dik, aku mohon kau s’lalu menemani
Saat ku tengah terluka
Kala ku tengah gundah


Reff:
Ku akan menjagamu
Di bangun dan tidurmu
Di semua mimpi dan nyatamu
Ku akan menjagamu
Tuk hidup dan matiku
Tak ingin, tak ingin kau rapuh


Dik, jangan engkau pergi tinggalkan aku oh…
Dik, ingin aku cinta dan cinta s’lalu
Saat kau tengah terluka
Kala kau tengah gundah


Back to Reff:


Kau akan menjagaku
Di bangun dan tidurku
Di semua mimpi dan nyataku
Kau akan menjagaku
Tuk hidup dan matiku
Tak ingin, tak ingin kau rapuh


Back to Reff:



Terus teringat masa jalan-jalan di Jakarta, bulan Jun 2008.
Masa tu lagu yang tengah ngetop ialah 'Cinta Ini Membunuhku'.
Tapi aku terpikat la pulak dengan 'Dik'.
Sebab kalo shopping masa tu salu jer lagu 'Dik' yang berkumandang.
Dan di bibir-bibir cewek-cewek Indon.
Kenangan betol.

Korang pulak? Ada lagu kenangan tak?
Mesti banyak kan.



13/10/2010

Kalau Berpacaran

October 13, 2010 0 Komen
Lagu yang banyak pengajaran untuk muda-mudi.
Sila hayati lirik.


Kalau Berpacaran - Suhaimi Mior Hassan / Ana Rafali / Atimet



[Sohaimi Mior Hassan]
Kalau berpacaran
Memang banyak pantang larang
Menjaga susila
Ibubapa adik abang

Apabila berdua
Carilah tempat yang terang
Agar tidak pula
Mencuba aksi terlarang

Chorus:
Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang

Biar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu
Perisai orang beriman

[Ana Raffali]
Kalau berpacaran
Jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan
Jumpalah ayah dan mama

Hantarlah rombongan
Meminang dengan segera
Kalau terlambat kasih mu disambar buaya

ulang chorus

[Altimet]
Yeah
Kita sambung cerita
Kalau kamu berdua
Aku yang ketiga

Aku penambah perasa
Aku lah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa

Berani buat terima padah
Kalau tak sedia
Ucap syahadah
Ulang chorus 2 kali

 Kredit to SmartiesManis


09/10/2010

Maher Zain - Insha Allah | ماهر زين - إن شاء الله

October 09, 2010 0 Komen



Every time you feel like you cannot go on
You feel so lost
And That you're so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can`t see which way to go
Don`t despair and never lose hope
Cause Allah is always by your side

Insha Allah [x2]
Insha Allah you`ll find your way
Insha Allah [x2]
Insha Allah you`ll find your way

Every time you commit one more mistake
You feel you can`t repent
And that it's way too late
You`re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame

Don`t despair and never lose hope
Cause Allah is always by your side

Insha Allah [x2]
Insha Allah you`ll find your way
Insha Allah [x2]

Insha Allah you`ll find your way

Turn to Allah
He`s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don`t let me go astray
You`re the only one that showed me the way
Showed me the way [x3]

Insha Allah [x2]
Insha Allah we`ll find our way
Insha Allah [x2]
Insha Allah we`ll find our way
Insha Allah [x2]
Insha Allah we`ll find our way
Insha Allah [x2]
Insha Allah we`ll find our way
Insha Allah [x2]
Insha Allah we`ll find our way
Insha Allah [x2]
Insha Allah we`ll find our way



04/10/2010

Beauty Is You - Abdul And The Coffee Theory

October 04, 2010 1 Komen
Masih belom dapat aura dan konsentrasi untuk memulakan tugas.
So layan jer lah lagu lama ni.
Sokaa tau..




Beauty Is You - Abdul And The Coffee Theory

Kau datang dengan sejuta pesonamu
Kau buatku terpaku saat kau tersenyum
Sesaat waktu berhenti saat kau langkahkan kaki
You’re the beauty
Beauty is you
You’re the beauty
Beauty is you

Bibirku membeku tak dapat berkata
Tangan cantik parasmu sungguh tiada cela
Kaulah cahaya dunia
Kaulah cantik yang sempurna
You’re the beauty
Beauty is you
You’re the beauty
Beauty is you

Aku tak dapat menahan gejolak dalam hati
Jiwa ini telah luluh saat kita bertemu
Apakah ku akan mampu memiliki dirimu
Kurasa ku tlah jatuh hati padamu

Kau datang dengan sejuta pesonamu
Kau buatku terpaku saat kau tersenyum
Kaulah cahaya dunia
Kaulah cantik yang sempurna
You’re the beauty
Beauty is you
You’re the beauty
Beauty is you

Kaulah cahaya dunia
Kaulah cantik yang sempurna
You’re the beauty
Beauty is you
You’re the beauty
Beauty is you

You’re the beauty
You are the beauty
You’re the beauty
You are the beauty
You’re the beauty
Beauty is you

In the beauty is you (3x)



02/07/2010

Cinta 2 Hati

July 02, 2010 7 Komen
Sejak dah bergelar 'Puan' saya jarang layan lagu Indon.
Kalau dulu, memang gila mendownload.
Pantang ada lagu baru, mesti segera nak download.

Tapi Encik Suami masih meneruskan aktiviti zaman bujangnya sampai sekarang.
Gila download.
Maklumlah pencinta lagu Indon.
Lagu Agfan ni pun Encik Suami yang suggest untuk didengarin.
Lagu yang ngetop di Indon sekarang katanya.
2-3 minggu yang lepas dah dia suruh dengar.
Tapi, saya baru jer dengar sekarang.
Baru terasa auranya.
Memang sedap.
Ternyata saya memang suka Afgan

Cinta 2 Hati (OST FIlem Cinta 2 Hati)



Tak ku sangka dirimu hadir di hidupku
Menyapaku dengan sentuhan kasihmu


Ku sesali cerita yang kini terjadi
Mengapa disaat ku telah berdua


Reff:
Maafkan bila cintaku
Tak mungkin ku persembahkan
seutuhnya...
Maaf bila kau terluka
Karena ku jatuh di dua hati..

Silalah try layan.



01/12/2009

Kesayangan Saya

December 01, 2009 3 Komen
Bila nangga Iman kat pangkuk tok, rasa cam sik cayak jak yang saya dah bergelar 'Ibu' dan dah ada anak rempuan. Aih? Tengah malam pun masih online? Iman berolah mintak embak sebab siang tadi nya pas injection then BCGnya pun baruk nak jadi. Tedahnya. Mun sik, sikda juak anak tok berolah.

Iman nektok dah pandei nak coba berkomunikasi ngan urang. Mun embak nya kelakar mesti layap jak matanya merati kita. Pasya tetak nya. Mun urang nunggah nya, berbelit jak palak nya ngepung mun urang ya dah berjalan. Rasa cam sik cayak jak cepat da masa berlalu.

Sik tauk gine rasa bila ninggal Iman bila dah turun keja kelak. Hmm.. Iman pun dah tido tok so saya pun mau tido tapi sejam gik mesti nya bangun gik nak ngulat.

Dan presenting lagu tema Iman Madihah.

Masa masih di Mat 1 Ward gik dah dodoi Iman ngan lagu tok.


post signature

06/03/2009

Bulan yang manis?

March 06, 2009 10 Komen

Tadi saya berada di LTAK.

Sekarang saya sudah berada di LCCT.

Saya sedang menunggu flight ke....

Objektifnya ialah untuk berbulan dan bermadu bersama-sama suami saya.

Terimalah Suara (Ku berharap) nyanyian Hijau Daun dari saya & suami saya.


di sini aku masih sendiri
merenungi hari-hari sepi
aku tanpamu, masih tanpamu

bila esok hari datang lagi
ku coba hadapi semua ini
meski tanpamu oooh meski tanpamu

bila aku dapat bintang yang berpijar
mentari yang tenang bersamaku disini
ku dapat tertawa menangis merenung
di tempat ini aku bertahan

reff:
suara dengarkanlah aku
apa kabarnya pujaan hatiku
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

suara dengarkanlah aku
apakah aku slalu dihatinya
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

kalau ku masih tetap disini
ku lewati semua yang terjadi
aku menunggumu, aku menunggu

reff2:
suara dengarkanlah aku
apa kabarnya pujaan hatiku
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

suara dengarkanlah aku
apakah aku ada dihatinya
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

repeat reff


post signature

13/01/2009

Quick Update

January 13, 2009 12 Komen
13 Januari 2009 - Selamat Ulang Bulan Yang Pertama, Sayang...!


:pandaGeli_36:
Ri tok tetiba jak nya berlagu lagu tok sambil main gitar.
Best eh.
Mek sayang kitak Yang.
Alu la tek gago mek 2 bercarik chord gitar k nya bermain.
Dah, nak dating lok.
Bubye.
:pandaGeli_26:

Permata (Untuk Isteri Ku)

Telah ku siapkan satu daerah paling sunyi
Dalam hati ini untuk kau isi sebagai isteri
Untuk kau penuhi dengan kemuliaan seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang

Ku ingin kau jadi wanita mulia
Yang tahu harga budi dan hati
Seorang lelaki bernama suami

Kerana engkau isteri
Ku ingin kau mengerti bahawa hidup ini
Tak semudah yang kita janjikan
Yang kita janjikan
Kerana kau isteriku

:pandaGeli_08:


16/11/2008

Kronologi Cinta Berdarah

November 16, 2008 14 Komen
Mun la tek nak
Mun mentimun
Ada urang laki ya nang suka gilak ngan I.
Nang nya nunggu I jak katanya.
Bak katanya lah.

:mSmoking:

Tapi.
Kata urang laki tok bukan leh cayak gilak pun.

:mNo:

I tek aok jak lah.
Nya tek nang maok gilak-gilak ngan I.
Nang tangkap cintan abis la tek.

:mLove:

Apa disuka nya gilak ngan I sik la I tauk.

Bak katanya juak la.
Suka gilak ngan I.
Adoh, terimak jak lah semua.
Udah urang suka tek nak.

:mKening:

Mun rasa nak percayak, mesti I dah terimak nya nak?
Ya retinya I sik percayak.
Bengkeng juak.
Adakah nya sik hensem?
Sik la kali.

:mHurm:

Milih urang hensem juak.
Mun jak tek dirik tek kacak.
Muka diat lok.

:mHaha:

Lamak juak nya coba approuch tek.
Tapi I sik melayan.
Jual mahal konon.
Tapi tek salah ari bulan.
Pandei indah I nak nerimak nya.
Kotan sikmok percayak gilak tadik nak.
Agik rasa.
Takbur gilak.
Bergerek la sekejap tek.

:mRempit:

Baruk juak rasa suk bergerek.
Tup-tup kantoi.
Kawan tek udah berbini duhal.
Dah beranak gik ya.
Idup-idup I kena bulak.
Ya baruk nyaman tobek I.
Peras juak la.
Baruk juak rasa best tek nak.
Nang tedah.

:mSad:

Alu la putus mek 2 tek.
Tapi nya masih juak ngepong I.
Macam sikpat nerimak perpisahan.
Chewah.
Macam la bagus gilak I tek nak.
Selamak I jadi gerek nya pun bukan bagus juak I melayannya.
Biasa la I tok bukan rempuan manjak.
Apatah agik nak mengegehkan dirik depan gerek.
Bukan I lah gia.
Ranjak gik ada.
Tapi I heran kenak nya suk juak ngan I.

:mThinking:

Pasya tek nak.
Nak dijadikan cerita.
Jadi la hal.
Nya berpisah mati ngan bini nya.
Kiak-kaong jak nangis sampei keluar ingus madah ngan I.

:mDarah:

Adakah ya 1 petanda nya 'tercipta untukku?'
Oh, na mungkin hai.

:mCry:

Alu la tek nya nak kawan ngan I balit.
Tapi I tek ngelak la.
Maklum la tek hati I dah sik terbukak agik untuknya (chewah)
Urang dah kena tipu tek nak.
Jerak palak jerak ikor la.
I sik maok juak ngan nya.
Even I tek lom ada pengganti.
Sik juak maok.
Nang bengkeng.
Alasan tek sik maok jadi emak tiri.
Logik juak nak alasan I.
Pandei juak duhal I molah alasan.
Tapi I nang sik maok la.

:mWekk:

Last-last tek I bertemu ngan urang laki lain.
Alu bergerek.
Bertekol.
Alu la tek terus merancang nak nikah.
Pak-ke-pak-ke-bung-ke-bung.

:mGelak:

Nak dijadikan cerita agik.
Selamak I tek bertekol.
Sik juak sidak pok ngaco I agik.
Paham juak la nya bahasa yang I madah nya dolok.
Tapi nak.
Satu ari tek, tinggal berapa ari gik I nak nikah ngan tunang I.
Ada sidak pok berik surat ngan I.
Berik surat indah u.
Sikda papa juak ditulisnya lam surat ya.
Lirik lagu jak duhal.

:mGuilty:

Aku bukan pilihan hati mu - Ungu

Jika memang diriku bukanlah menjadi pilihan hatimu

Mungkin sudah takdirnya
Kau dan aku takkan mungkin bersatu


Harus slalu kau tahu
Ku mencintamu disepanjang waktuku

Harus slalu kau tahu

Semua abadi untuk slamanya


Karena ku yakin cinta dalam hatiku

Hanya milikmu sampai akhir hidupku

Karena ku yakin disetiap hembus nafasku

Hanya dirimu satu yang slalu ku rindu


Jika memang diriku bukanlah menjadi pilihan hatimu...


:mSurrender:

Sedih la juak lirik lagu ya tek.
Tapi bagi I sikda maknanya agik
Urang tek dah gago nak nikah nak?
Apa lalek agik ngan barang kedak ya.
Cheh.
Lawa li jak bunyi.

:mRambut:

Mun la oh.
Menar-menar terjadi kedak tok.
Nang ada kah urang laki yang menar-menar suka ngan I.
Sampei gia gilak????
Wujud sik oh??
Tolong lok Pakcik Google?!

:mKanta:

Aih, mintak tulong Pakcik Google indah.
Sik malu li jak.

:mNgumpat:

Setakat yang I tauk tunang I jak yang cinta bangat ngan I koh.
I tauk sebab nya salu minjam lagu kumpulan Hujan k meses I.
Kamek sayang kitak, menar mek sik bulak.
Lalalala....

Lagipun.
Sik lamak gik nak kawen bah.
Yeay! Yeay!
Ya tandanya nya sayang gila ngan I nak?

:mCamera:

Eh.
Persoalan di sitok.
Adakah entri tok benar?
Atau bulak semata-mata?

:mJahat:

Terpulang la ngan kitak orang.
Janji I udah hapdet.

:mBom:

Chow lok!

25/09/2008

Cinta Yang Sempurna - 6ixth Sense feat. Noe (Letto)

September 25, 2008 0 Komen
Terbawa aku dalam rasa
Yang selama ini terlupa
Ooohhh Ooooh
Mungkinkah ini cinta…

Hatiku cuba
Tuk mencari
Kemana aku telah pergi
Ooohh Oooh
Mungkin ini semua mimpi

*
Hanya ilusi
Cinta yang menipu
Keindahan yang semu
Semua hanya palsu
Keindahan semu
Semua hanya palsu

**
Bawa aku….
Kepada MU
Keindahan yang tak semu
Peluk aku
Jangan pernah
Kau biarkan
Ku terlupa pada Mu

Kasih tempat mengadu
Takkan ada cinta yang bisa sempurna
Selain kepadaMu
Kepada MU

* Repeat 1
** Repeat 2