Follow Us @soratemplates

13/10/2010

Tanda-tanda kematian

October 13, 2010 0 Komen
100 hari sebelum kematian:
Ini adalah tanda pertama dari Allah kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka-mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma sama ada mereka sedar atau tidak sahaja. Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil.

40 hari sebelum kematian:
Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arasy Allah. Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa. Akan terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih akan merasakan seakan-akan bingung seketika.

7 hari sebelum kematian:
Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba- tiba ianya berselera untuk makan.

3 hari sebelum kematian:
Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu di antara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

1 hari sebelum kematian:
Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

Tanda akhir sebelum kematian:
Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali kepada Allah yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

Kubur/liang lahat Setiap Hari Menyeru kepada Manusia Sebanyak 5 Kali.
1. Aku rumah yang terpencil, maka akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.
2. Aku rumah yang gelap, maka terangilah aku dengan selalu sholat malam.
3. Aku rumah yang penuh tanah dan debu, bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.
4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawarnya.
5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nankir, maka banyaklah bacaan Laa illaa ha illallah, Muhammadur Rasulullah?supaya kamu dapat menjawabnya.


Sumber : Tausyiahislamiyyah



12/10/2010

Rutin

October 12, 2010 6 Komen
Auntie-auntie sekalian,
Ibu Iman sibuk la.
Kekadang takde la sibuk sangat tapi Ibu suka buat-buat sibuk.
Ibu cakap nanti Ibu update k.
Bye auntie-auntie.


Yang benar,
Iman Madihah



10/10/2010

Cara Memakai Shawl Anting²

October 10, 2010 0 Komen
Sekarang ni macam² trend shawl yang ada di pasaran.
Ada yang murah, ada yang mahal.
Tapi sekarang saya sangat suka shawl anting².
Sangat mudah dipakai.
Lilit² jer, siap.
Cantik lak tu.

So kat bawah ni ada 3 cara untuk memakai shawl ni.
Kredit kepada Ika Radiusite





09/10/2010

Anak Saudara Yang Hilang!

October 09, 2010 4 Komen

Anak kepada sepupu saya hilang.
Terperanjat sangat tengok status FB adik ipar sepupu saya.
Please ye kalau sesiapa yang ternampak Along.
Cerdik sangat mulut Along ni.
Semoga Along dilindungi Allah.
Cepat kembali ke pangkuan Mama ye Along.


Maher Zain - Insha Allah | ماهر زين - إن شاء الله

October 09, 2010 0 Komen



Every time you feel like you cannot go on
You feel so lost
And That you're so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can`t see which way to go
Don`t despair and never lose hope
Cause Allah is always by your side

Insha Allah [x2]
Insha Allah you`ll find your way
Insha Allah [x2]
Insha Allah you`ll find your way

Every time you commit one more mistake
You feel you can`t repent
And that it's way too late
You`re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame

Don`t despair and never lose hope
Cause Allah is always by your side

Insha Allah [x2]
Insha Allah you`ll find your way
Insha Allah [x2]

Insha Allah you`ll find your way

Turn to Allah
He`s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don`t let me go astray
You`re the only one that showed me the way
Showed me the way [x3]

Insha Allah [x2]
Insha Allah we`ll find our way
Insha Allah [x2]
Insha Allah we`ll find our way
Insha Allah [x2]
Insha Allah we`ll find our way
Insha Allah [x2]
Insha Allah we`ll find our way
Insha Allah [x2]
Insha Allah we`ll find our way
Insha Allah [x2]
Insha Allah we`ll find our way



Aku bukan orang sukan

October 09, 2010 0 Komen
Ingat entri saya yang ini?
Klik lah sitok jangan malu-malu pusak oi.

Oklah.
Nang aku ngakuk, aku nang bukan urang sukan.
Aku sik suka bersukan.
Aku sik main sukan.
Tiba-tiba jak tahun 2009 ya tek ex-BB aku nyuruh aku pegang sukan.
Jadi Pegawai Sukan!
Nak mampus, not my field & not my interest.
Apuu!

Kotan aku tek berani gilak bersora.
Dalam meeting pengurusan ya juak, pas ex-BB ya molah pengumuman.
Berani ati aku madah, "saya bukan orang sukan Encik, saya prefer pegang JPP daripada sukan"
Kedong tek aku disuruh pegang JPP juak, 2 sekali ditapuk ngan aku sekaligus.
Pasya nya madah "no objection.... bla bla blaaaa"
Aku sik ingat agik apa dikerepak urang tua ya.
Ngerepak juak lah nya, berani nulak kerja.
Tapi, aku berhak ku rasa, coz 2 job bah diberiknya, urang lain ada, then kenak aku?
Tugas utama aku ngajar gik?
Macam sik ada urang lain.

Last-last.
Baiklah. Saya terima, konon kata ku lam ati tek.
Ngereco.
Dah la masa ya baruk jak pregnant, nang ancor.

Tapi aku teruskan jua.
Kerja tetap kerja.
Cabaran tetap disahut walaupun aku sik bersukan.
Tapi aku tetap menguruskan hal-hal miak nak bersukan.

Dan terjebaklah aku dalam dunia lelaki.
Biasalah dah namanya sukan, nang urang laki suka gilak.
Masa meeting sukan, nang majoriti urang laki.
Rempuan adalah 3 orang masa mula-mula dolok.
Tedah.
Tapi yang 2 orang ya nang background sains sukan.
Aku?
Kecik ada jak rasa dirik.


Tapi kinek tok makin rami pegawai sukan wanita.
Sikdalah macam dolok agik.
Ada juaklah geng pakei berkongsi bilit.
Sik macam dolok.


Gambar masa meeting sukan baru-baru tok, dengan 2 pegawai sukan dari kolej lain.


Kinek tok rasa lejuk dah ngurus hal sukan.
Sukan tok banyak main ngan duit.
Booking ya, booking tok.
Beli ya, beli tok,
Belum gik bercarik miak nak pandei berekot, pandei berenang, pandei bersilat.
Nang ada urang nulong tapi dah nama kita ketua sikkan nak ngarah urang ajak.
Kita dirik pun mok turun padang juak.
Baruk ada kepuasan bekerja juak di sia.

Bila dikenang, bagus juak experience macam tok.
Siklah ngajar ajak, at least tauk juak hal kewangan bila selalu molah pembelian.
Pembelian aset, pembeliaan alat luak.
Sewaan.
Dah nama kerajaan semua ya ada palak duit nya dirik pun.
OS29, OS42, at least tauk juak sikit-sikit.

Tapi hakikatnya, mun nak ngurus, no problem.
Cuma malas juak ikit nektok.
Nangga urang lain rilek-rilek main FB, nangga shopping blog bila sikda kelas.
Tapi.. walaupun banyak kerja nak disetel, tetap juak entri tok abis ditaip.
Walaupun berapa kali sambung.
Hehe..

Mun kitak orang nangga I nang sik macam pegawai sukan koh.
Haha.
Lemah-lintuk, kurus kerin.

Percayalah.
Hahaha..