Follow Us @soratemplates

17/01/2011

Almost 2 years...

January 17, 2011 8 Komen
Semalam saya mem'bowling'kan diri bersama geng-geng Kolej
Almost 2 tahun dah tak main bowling
Masa pregnant tak berani main, padahal boleh jer kalau nak main
Lepas tu bersalin, c-sect plak tu, lagilah tak confident nak main
Ni Iman Madihah dah setahun, barulah saya cuba nak main lagi
Ok jer, takde sakit... nanti boleh main lagi
Ari tu main badminton, lari-lari pun ok
Sihat la kot kat 'dalam' tu

Silalah jangan gelak, ini bukan gaya bowler profesional
Iman Madihah pun menyebok sama

Balik dari main bowling, kitorang gi survey jam dinding untuk rumah baru di Wisma Satok
Jumpa Nabihah dan ayahnya, masa tu Mamanya takde lagi
Bila dah jumpa dan bertentang mata
Boleh pulak Mama Bihah blur bila jumpa Ibu Iman
Hehehehe..
Ni kali ke-berapa entah jumpa Mama Bihah
Kelak kita jumpa gik k, Nyza?


16/01/2011

Iman shy-shy pussycat

January 16, 2011 4 Komen
Semasa di rumah baru semalam.

Inilah yang dikatakan shy-shy pussycat
Opps.. terlebey sudah


Suka sangat mengajuk perbuatan orang dewasa sekarang.
Isk...isk


Fasha Sandha Tusuk Kangkang Dengan Daun Nenas Gugur Anak?

January 16, 2011 4 Komen
Duduk di tepi perigi sambil berkemban sekadar memenuhi watak dalam filem Skrip 7707 terbitan Grand Birlliace Sdn Bhd

SUDAH agak lama tiada berita mengenai perkembangan aktres Fasha Sandha yang satu waktu dulu sentiasa menjadi buruan media gara-gara cerita sensasi berkaitan kisah peribadinya berbanding dengan kerjayanya sebagai pelakon.

Disebabkan kualiti lakonannya yang tidak seberapa, walaupun banyak membintangi filem dan drama serta pernah memegang trofi sebagai Pelakon Filem/TV Wanita Popular, pembabitan Fasha dalam dunia seni tidaklah menjadi sebutan sangat.

Apa yang sering dilaporkan dan menjadikan dia popular hanyalah kisah kehidupan peribadinya. Selepas sekian lama ‘direhatkan’ oleh kebanyakan media, tiba-tiba muncul gambar Fasha yang boleh menimbulkan tanda tanya.


Dalam gambar itu, Fasha duduk di tepi perigi dalam keadaan berkemban. Dia kemudian memegang daun nanas lalu ditusuk ke celah kangkangnya dengan tujuan untuk menggugurkan kandungan. Memang mengerikan dan menyakitkan, tetapi itulah yang terpaksa dilakukan kerana pelakon itu mahu menyorokkan keterlanjurannya sehingga dia hamil.


Bagaimanapun, jangan salah faham kerana itu adalah antara babak dalam filem Skrip 7707 arahan Profesor A Razak Mohaideen. Dalam filem itu, Fasha sekali lagi diberikan watak ‘playgirl’, suka berfoya-foya.
Razak memberi arahan kepada Fasha untuk aksi yang perlu dilakukannya bagi babak di tepi perigi.

Filem Skrip 7707 adalah terbitan terbaru Grand Brilliance yang akan ditayangkan pada 16 Julai ini. Ia dikatakan membuka mata penonton dan peminat filem seram. Keistimewaan Skrip 7707 kerana ia mengandungi sembilan cerita seram yang berbeza.

Keseluruhannya kisah yang ditonjolkan dalam filem ini adakah cerita seram yang biasa didengar. Ia selalunya cerita lisan yang disampaikan oleh orang tua kita.

Antara cerita yang ditonjolkan adalah seperti legenda hantu di asrama yang kehadirannya berpunca daripada kematian seseorang, dan cerita hantu yang ‘menumpang’ di hospital lama.

Selain itu, kisah mengenai kewujudan hantu yang popular di kalangan orang Melayu iaitu hantu raya. Hantu yang didakwa boleh menjelma menyerupai manusia biasa juga turut dipaparkan dalam babak yang mana seorang isteri yang sedang sarat mengandung memerlukan bidan. Konflik mula tercetus apabila bidan yang dipanggil suaminya tiba-tiba boleh sampai di rumahnya seorang diri.

Kepercayaan terhadap roh yang tidak tenang kerana ada sesuatu yang tidak membenarkannya pergi dengan aman juga dipaparkan di dalam Skrip 7707. Begitu juga dengan seorang lelaki yang sudah meninggal dunia, tetapi adiknya masih boleh melihat kehadiran rohnya. Apakah yang mengganggu roh abangnya sehingga abangnya terperangkap di dunia walaupun sudah meninggal?

Membabitkan 40 penonton

SELAIN daripada jalan cerita yang menarik dan agak biasa kepada penonton, Skrip 7707 membariskan pelakon yang sudah menempa nama dalam industri filem tanah air.

Jumlah itu diharap dapat menarik minat penonton untuk ke pawagam. Antara pelakon yang terbabit dalam filem ini ialah Norman Halim (KRU), M Rajoli, Fasha, Abby Abadi, Norman Hakim, Que Haidar, Jehan Miskin, Fouziah Gous dan Almy Nadia

Seperti kebanyakan filem yang bagus, pasti ada kontroversi didalamnya. Skrip 7707 mempunyai babak yang dipotong kerana dianggap terlalu ngeri untuk ditonton.

Babak ini dianggap kontroversi itu membabitkan Ayu (Fasha Sandha) yang sedang sakit dan mahu menggugurkan anak, menggunakan cara yang agak ekstrem untuk membuang kandungannya.


Ibu Iman: Ok, di atas ni cerita lama. Tapi sekarang ni kan heboh gosip dia buat abortion. Kalaulah benar gosip dia buat abortion tu, saya tak hairan. Perempuan ni kan memang dah well-known perosak rumah tangga orang. Bila nak nikah dengan J ni? Kahwin tu macam dah jer. Huhuhu... 


Apapun nantikan Melodi di TV3, 12.30 tengah hari ni. Panas!! Panas!!


15/01/2011

Iman, pensel & kertas

January 15, 2011 3 Komen

Jangan betulkan laptop anda kerna gambar ini adalah benar dan tidak salah!
Iman Madihah sedang berbaring di atas sofa setelah menconteng kertas.
Lagaknya sedang menerangkan sesuatu.
Tengok dia gunakan pensel tu untuk menunjukkan kertas yang telah diconteng.


Bruno Mars - Just The Way You Are [Official Video]

January 15, 2011 1 Komen
Terngiang-ngiang plak lagu ni di telinga 2-3x hari ni.
Sokaaa!





Just The Way You Are

Oh, her eyes, her eyes, make the stars look like they're not shining
Her hair, her hair, falls perfectly without her trying
She's so beautiful, and I tell her every day

Yeah, I know, I know, when I compliment her she won't believe me
And it's so, it's so, sad to think that she don't see what I see
But every time she asks me do I look ok, I say

When I see your face, there's not a thing that I would change
Cause you're amazing, just the way you are
And when you smile, the whole world stops and stares for a while
Because girl you're amazing, just the way you are(yeah)

Her lips, her lips, I could kiss them all day if she let me
Her laugh, her laugh, she hates but I think it's so sexy
She's so beautiful, and I tell her every day

Oh, you know, you know, you know, I'd never ask you to change
If perfect's what you're searching for then just stay the same
So, don't even bother asking if you look ok
You know I'll say

When I see your face, there's not a thing that I would change
Cause you're amazing, just the way you are
And when you smile, the whole world stops and stares for a while
Because girl you're amazing, just the way you are
The way you are, the way you are
Girl you're amazing, just the way you are

When I see your face, there's not a thing that I would change
Cause you're amazing, just the way you are
And when you smile, the whole world stops and stares for a while
Cause girl you're amazing, just the way you are.
Yeah


Program Latihan 1 Malaysia

January 15, 2011 2 Komen
Pengenalan

Ia adalah ilham YAB Perdan Menteri, Dato' Seri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak dalam pembentangan Bajet 2011 bagi membantu meningkatkan kesejahteraan hidup masyarakat setempat melalui Latihan 1 Malaysia.


Objektif Program


  • Meningkatkan kemahiran komunikasi masyarakat setempat



  • Membantu masyarakat setempat dalam meningkatkan kemahiran dan pengetahuan



  • Mengurangkan masalah sosial belia



  • Memenuhi ciri-ciri konsep Nilai Murni 1 Malaysia melalui pendidikan dan kemahiran



  • Memberikan peluang pendidikan kepada semua lapisan masyarakat tanpa mengira umur, bangsa dan kedudukan




  • Syarat Kelayakan



  • Warganegara MALAYSIA



  • Boleh membaca dan menulis



  • (Pesara kerajaan/Warga Emas/Belia/Lulusan Universiti/Lepasan Sekolah)



  • Pekerja yang sedang bekerja



  • Masyarakat komuniti setempat amatlah digalakkan memohon




  • Perlaksanaan


  • Kursus dijalankan pada selepas waktu pejabat (hari bekerja) dan hujung minggu:

  • Masa 6.00 petang hingga 10.00 malam (hari bekerja)

  • Masa: 8.00 pagi hingga 6.00 petang (hujung minggu)


  • Bayaran


  • Program Kemahiran Bahasa - RM10.00 / Kursus (Pakej)

  • Program Kemahiran Lain - RM 1.00 sejam (Bayaran Dicaj Mengikut Jam Kursus)


  • Dulunya dikenali sebagai  kursus pendek, sekarang jadi Latihan 1 Malaysia pulak. Program ni dilaksanakan oleh Kolej Komuniti. Dengarnya Kementerian lain (seperti ILP) pun kena buat jugak tapi semuanya tunggu modul dari Kolej Komuniti. Wah-wah, semuanya nak memudahkan kerja kan? Sekarang ni saya sendiri pun keliru sama ada saya ni nak mengajar IT atau latihan 1 Malaysia. Sejujurnya saya bukannya ada kemahiran yang khusus kalau nak jadi fasi dalam latihan 1 Malaysia. Menari? Tak pandai. Menyanyi? Tak pandai. Memasak? Tak pandai. Setakat nyanyi-nyanyi camtu, masak-masak camtu, saya pandai lah. Nak mengajar? Saya tak confident. Saya takde sijil dalam bidang tu. Apatah lagi degree. Kalau nak suruh saya ajar bidang saya, saya confident lah. Tapi, biasalah, permintaan komuniti lebih kepada benda yang masak-masak, gubah-gubah bunga, jahit-jahit manik. Oh, minta maaflah, memang saya tak confident. Boleh tu boleh buat, tapi belum sampai nak mengajar orang. Nanti peserta gelakkan saya pulak. Apa la cikgu  ni buat tak menjadi. Kan ke menconteng arang di muka sendiri?

    Dan sekarang, kami (di Kolej Komuniti) asyik dengan KPI jer. KPI KPI KPI. KPI1, KPI2, KPI3 sampai KPI6. Apa nak jadi? Gila KPI ke apa? Dan semua KPI tu mesti ada kaitan dengan usahawan. Usahawan, usahawan, usahawan. Nak melahirkan usahawan. Nak melahirkan tu boleh, tapi nak mempertahankan status usahawan tu yang susah kalau minat nak menjadi usahawan tu bukan dari dalam diri, tapi dibentuk. Dibentuk oleh Kolej Komuniti. Itulah peranan Kolej Komuniti. Melahirkan usahawan. Habis tu Kementerian yang sepatutnya (yang berkaitan dengan usahawan) tu buat apa? Memantau? Goyang kaki? Eh, banyak chantek. Walaupun dengarnya bagi pengajar latihan 1 Malaysia tu akan dibayar, tapi kadang-kadang RM yang banyak tu tak menjanjikan kebahagiaan, ye lah asyik tinggalkan anak, tinggalkan suami, kang suami carik lain kang. Siapa nak menjawab tu?

    Saya memang bengong di kolej sekarang. Semua benda nak membudayakan usahawan. Dulu mengajar jer, tak payah nak fikir macam-macam. Kalau ada kursus pendek, jadi pengajar ke urusetia ke, semuanya dah diuruskan. Tinggal datang mengajar jer. Sekarang? Ah, dulu lain, sekarang lain. Pengurusan kolej pun dah tonggang-langgang.

    Apa nak jadi, jadilah. Janji saya masih mengajar kursus yang sama. Tetap dan berpencen. Alangkah baiknya kalau hantar kami ke kursus memang dalam bidang yang termaktub di kertas degree kami. Itu lebih berbaloi!


    psst: lamak dah sik ngerepak hal kerja