Follow Us @soratemplates

Showing posts with label Gerhana Bulan. Show all posts
Showing posts with label Gerhana Bulan. Show all posts

26/05/2021

Gerhana Bulan 14 Syawal

May 26, 2021 7 Komen


Lepas je maghrib saya terus keluar di hadapan rumah nak mengintai gerhana tapi malangnya tak nampak. Hampa. Nak ronda-ronda naik kereta kang kena kompaun pulak kalau dah melebihi jam 8 malam.

Tiba-tiba Encik Suami yang menghilangkan diri sebentar memanggil-manggil saya dari dalam rumah. Masa tu saya masih kat luar rumah lagi.

"Yang, Yang.. jom naik bilik Iman tengok gerhana. Kat atas baru nampak."

Gerhana bulan 14 Syawal, 7.31 malam.
Allahu akbar!

Ini je yang saya mampu capture untuk kenangan Syawal zaman pandemik ni. Hari ni kes baharu positif C19 di Malaysia dah mencecah 7K dah. Hampir setiap negeri kes melebihi 200 dah. Eh, tertaip pasal si C19 ni pulak dah.

Bulan ni pulak saya capture malam tadi, 13 Syawal. 
Subhanallah.