Follow Us @soratemplates

26/05/2021

Gerhana Bulan 14 Syawal


Lepas je maghrib saya terus keluar di hadapan rumah nak mengintai gerhana tapi malangnya tak nampak. Hampa. Nak ronda-ronda naik kereta kang kena kompaun pulak kalau dah melebihi jam 8 malam.

Tiba-tiba Encik Suami yang menghilangkan diri sebentar memanggil-manggil saya dari dalam rumah. Masa tu saya masih kat luar rumah lagi.

"Yang, Yang.. jom naik bilik Iman tengok gerhana. Kat atas baru nampak."

Gerhana bulan 14 Syawal, 7.31 malam.
Allahu akbar!

Ini je yang saya mampu capture untuk kenangan Syawal zaman pandemik ni. Hari ni kes baharu positif C19 di Malaysia dah mencecah 7K dah. Hampir setiap negeri kes melebihi 200 dah. Eh, tertaip pasal si C19 ni pulak dah.

Bulan ni pulak saya capture malam tadi, 13 Syawal. 
Subhanallah.



7 comments:

  1. Wahh. Bestnya dapat tengok. Tadi tak sempat nak tegok.

    ReplyDelete
  2. مَا شَاءَ اللّٰهُ
    Allahuakbar. Allah maha besar
    Rezeki tu berpeluang tengok salah satu kebesaran Allah.
    Saya tak dapat tengok. guruh dan hujan. Jengah dari tingkap tak nampak pulak =_='

    ReplyDelete
  3. Subhanallah...
    Kat KL hujan kilat guruh sejak petang.Tak dapat tengok.Tengok live planatariun negara jer.Semoga kita semua & negara kita dilindungi Allah dari segala takdir yang buruk

    ReplyDelete
  4. kat uam iena tak nampak pun..hujan lebat and kilat..langit gelap je

    ReplyDelete
  5. Malam tu cari juga, tak jumpa bulan.

    ReplyDelete
  6. مَا شَاءَ اللّٰهُ
    Allahuakbar. Allah maha besar.

    ReplyDelete
  7. SubhanaAllah.. cantik..
    Terlupa terus.. bila teringat dah malam.. huhuhu

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥