Follow Us @soratemplates

Showing posts with label BlackBerry. Show all posts
Showing posts with label BlackBerry. Show all posts

11/10/2012

Kisah Kain-Kain

October 11, 2012 3 Komen

Tok namanya stok kain baju
Bukan stok sebarang stok
Stok kain baju untuk dilipat
Tok baruk sebahagian
Ada gik di bilit atas nun
Yang memerlukan 'perhatian' untuk dilipat

Bilalah ada masa nak melipatnya
Baruk nak melipat sikit, Irfan dah mintak perhatian juak
Nasiblah nak..

Macam ya lah mun beranak kecik
Sikda helper, sikda bibik
Semuanya kedirik


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

09/10/2012

Kisah Teringin

October 09, 2012 3 Komen
Teringin nak berniaga
Tetiba je kan?

Masalahnya takde idea nak meniaga apa
Nak meniaga baju baby dah ramai sangat persaingan
Meniaga tudung, dah ramai member buat
Meniaga baju, pun ramai

Teringin nak meniaga sesuatu yang baru
Lain daripada orang lain

Nak meniaga perkhidmatan
Apa je yang saya boleh buat
Tetiba je macam terasa diri ni OKU

Apa je yang saya boleh buat?
Selain menaip untuk menghapdet blog?

Huhuhu



Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Kisah Sharing itu Caring

October 09, 2012 3 Komen
5 Oktober bersamaan hari Jumaat
Saya ambil cuti rehat
Semata-mata untuk berkongsi pengalaman bersama mommy-to-be di KKIA Jawa
Saya terbuka hati untuk menerima jemputan rakan
Yang juga Pegawai Zat Makanan di klinik tersebut
Untuk sesi sharing
Memandangkan saya sedar kesedaran ibu-ibu di sini untuk BF masih kurang

Kekadang saya sedih dan kasihan bila melihat baby yang baru lahir diberi susu fm
Kalau boleh, saya taknak zaman kejahilan saya berulang
Walaupun Iman menyusu dengan SI sehingga 8 bulan
Tapi saya agak kesal kerana dia minum susu fm + SI

Walaupun peserta tak ramai
Saya berharap mereka yang hadir terbuka hati
Untuk memberikan susu yang terbaik
Untuk bayi mereka yang bakal lahir

Sesungguhnya susu yang terbaik
Ialah susu ibu!

 
Dapat souvenir daripada klinik

Bergambar bersama JM dan peserta sebelum bersurai


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone