Positif Vibe Di Awal Pagi

"There is something magical about the early morning. It's a time when the world belongs to only those few who are awake. And we walk around like kings while others remain unseen in their beds."
-Shawn Blanc-

Sarapan apa pagi ni korang? Saya macam biasalah, anak bekal nasi goreng, ibu pun sama lah. Dah lama tak makan nasi goreng kan? Awal dah prepare list menu untuk minggu ni. 


Macam biasa sebelum 7 pagi dah sampai ofis, apa lagi layan YT kuat-kuat sambil bekfes sambil layan blog. Nanti dah khayal dengan kerja hakiki tak menyempat nak update apa-apa kat sini.

Tahun ni masuk tahun ke-16 dah saya bekerja. Alhamdulillah masih lagi ada semangat untuk menabur bakti dengan anak bangsa tu. Cuma push factor untuk terus naik gred dah tak macam dulu-dulu. Bukan apa, family first. Itu yang saya fikir sekarang. Apa sangat nak dikejar gred dan gaji tapi keluarga terabai. Saya tak dapat bayangkan kalau saya naik gred lagi, confirm akan diposting lagi, jauh luar dari Kuching. Oh, tidakkk!! Kalau dah memang arahan itu memang SYMA, tapi kalau mohon kriteria kecemerlangan, itu lain cerita. Saya bukan seorang yang ambitious kan? Hahaha. Tak apalah, bahagia kita yang cipta. Cukuplah dulu dengan apa yang saya ada sekarang.

 

19 Comments

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥

  1. Betul..family first..happy working..

    ReplyDelete
  2. bahagia kita yg cipta. betul sangat. org perempuan ni priority mmg la family kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitulah kak.. dah naluri seorang ibu kan.. hehehe

      Delete
  3. Sama kita, family first.. yang lain2, i follow jer.. selesa dgn keadaan skrg, nak tenang2..

    ReplyDelete
  4. Kedak laki kmk malas maok pikir. Dolok bekobar niat nak sbg gik study biar pencen dgn gred tertinggi. Kononnya tek. Tapi kinek malas dah. Nak tenang² Jak. Sik mok terkejar² katanya. Dolok kerja macam sikda esok hari. Hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya lah menar ya.. dolok bkn main gik bah... mungkin faktor umur juak kali bila dah ke 4 series tok

      Delete
  5. Betul kak..keluarga yg utama..bersyukur saja menerima apapun yg ada saat ini...itu bikin bahagia

    ReplyDelete
  6. Nasi goreng salah satu pilihan untuk sarapan pagi ya Mbak.
    Biasanya istri saya yang siapkan. Saya sama anak-anak tinggal menikmati saja.

    Bahagia cukup dengan apa yang kita miliki saat ini... Luar biasa Mbak, memang demikian yang baik. Saya setuju sekali.

    Salam,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitulah urusannya ibu surirumah bila di rumah... masak nasik goreng.. haha.. tp di kantor kita jd org yg berbeda perlu fokus dgn tasknya

      Delete
  7. Sy bekfes bihun goreng arini :)
    Betul sangat, bahagia kita yg cipta. Satu lagi, bahagia itu letaknya di hati, bukan pada pangkat @ jawatan ☺️

    ReplyDelete
  8. Sama la ngan akak..xde apa nak dikejar dah..cukup la skrg...

    ReplyDelete
  9. Ketakutan keja gov tok...kenak posting jauh dengan famiili dan ketakutan kerja swasta...sikda jaminan kerjaya...anytime boleh goyang...tapi jamgan risau...rezeki tetap ada sama senang atau susah jak gik

    ReplyDelete
  10. sama la kak.. MA pun.. tetap & berpencen je la kat sini..

    ReplyDelete
  11. Macam tu lah. Saya sebelum ni push gila2 sampai lastnya kena lipat dengan member. Kerja swasta pulak tu. Sekarang ni nak cakap putus asa tu taklah, tapi biar berpada. Asal cukup, keluarga nak apa saya boleh bagi. Bangun pagi buat kerja depan mata sepenuh hati dan buat terbaik untuk hari tu pun dah cukup bagi saya.

    ReplyDelete
  12. Kebetulan, saya pun baru lepas goreng nasi. Selamat bekerja, kakmim. Saya juga rasa macam tu. Cukup dengan apa yang ada sekarang. Sebab saya surirumah yang anak-anak dah besar, orang selalu tanya, tak mahu kerja semula ke, macam dulu? Saya senyum saja. Makan pakai cukup, Alhamdulillah.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form