Follow Us @soratemplates

06/09/2011

Kita hanya merancang

Di pagi 8 Syawal ni barulah ada masa nak update 'sesuatu' kat sini
Tu pun sebab hari ni saya dah masuk kerja
Kalau tak, berkulat la jawab nya blog ni
Apapun, selamat menyambut Aidil Fitri dan selamat berpuasa 6 ye!

Sedih dan terkilan
Bila dapat tau saudara yang sepatutnya melangsungkan perkahwinan pada hujung minggu ni
Terpaksa menangguhkan majlisnya
Gara-gara pihak lelaki buat hal
Bayangkan semua persiapan dah siap
Tiba-tiba pihak lelaki bagitau nak menangguhkan perkahwinan mereka
Tangguh pada tahun 2013 pulak tu
Tak masuk akal langsung!
Macam-macam boleh jadi dalam masa 2 tahun tu
Entah apa-apalah lelaki macam
Entah spesis apa
Geram!

Bayangkan...
Kad dah siap... cuma belum diedarkan
Hantaran dah siap
Baju kawen dah siap
Bilik pengantin dah siap
Dewan dah tempah

Semuanya 'burn'!
Macam s**l jer lelaki macam tu

Tapi
Kita hanya merancang
Allah jua yang menentukan

What you give, you get back
Trust me!


7 comments:

  1. huhu kenak la masa last minit maok kedak ya...mintak dijaohkan..

    ReplyDelete
  2. ya la tek... bergerek jak dh 6 thn.. tup tup dh kemas semua x jd indah nikah

    ReplyDelete
  3. selamat hari raya.. tedah lok.. masa kursus kahwin lok nak, cdak penceramah mdh belah empuan blh saman mun belah lelaki cancel nok nikah. mcm2 hal jak nektok eh. bla mek nk bejarah umah ktk ho? hehe..

    ReplyDelete
  4. x tauk lah kmk gine... sbb mak belah rempuan gik koat... sidak kakak2 semua dh x setuju ngn urg laki ya... lom papa dh berani nk molah papa... dedek gik bila dh nikah kelak...

    jarah lah... weekend kh... raya sebulan... mun x raya xpahal juak... hehehe

    ReplyDelete
  5. salam kak. sorry. kmk nang sikda masa nak bejarah glak kak. bes raya taun tk? erm. knk laki ya cmya ow. coba mtk d eksplain bna2.mun sbb musabab kukuh mgkn ble d terimak. mun sik.. terpulang dgn budi bicara jak gklah

    ReplyDelete
  6. ztie,

    biasa jak raya... best di umh dikpun jak... mls mek lalek urg laki kedak ya... bagus gik x jadi dpd dh nikah lak digantung x bertali

    ReplyDelete
  7. tangguh ke alasan nak melarikan diri?isk,isk gerammnye dengar...:|

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥