Follow Us @soratemplates

Showing posts with label Doraemon. Show all posts
Showing posts with label Doraemon. Show all posts

27/11/2008

Doraemon & Mimyara Part 3

November 27, 2008 3 Komen

Mana Doraemon ni? Kenapa Doraemon tak datang selamatkan saya? Doraemon...!! Akhirnya aku tertidur.

Seawal jam 6.30 pagi aku terjaga apabila kedengaran suara orang berbual-bual. Rupa-rupanya aku tertidur di dalam bilik kelas. Tapi yang hairannya mereka tidak mengendahkan aku yang duduk di sebelah mereka. Kenapa ya? Aku cuba mendekati mereka, Normah.

"Nor, Nor". Masih jugak tak mengendahkan aku. Kenapa ni? Adakah aku dah jadi halimunan?? Oh, tidakkkkkk!!!!

Aku mencuba lagi. Aku menarik tudung Nor, sedikit. Tetapi dia tak marah pun. Dia cuma membetulkan tudungnya tanpa memperdulikan aku. Doraemonnnnn!!!! Jeritku dalam hati lagi.

Lepas tu mereka di dalam kelas sibuk membincangkan kerja rumah Add Maths Cikgu Cheam sampailah loceng berbunyi.

Bosan lah. Doraemonnnnnnnnnnn!!! Nak balikkkkkk.....!!!



"Mimyara. Hehehe". Tetiba ada suara halus yang tak berapa nak cute (empeyak kata urang Serawak) kedengaran menyapaku. Aku mencari-cari suara tersebut.

Tiba-tiba...

"Doraemon..", sayu suaraku melihatkan Doraemon berada di belakangku. "Kenapa lambat?"

"Ha.. itulah awak, hari tu tak sabar-sabar". Doraemon mentertawakan aku. Ciss.. tak guna punya Doraemon.

"Doraemon, awak tak tau kenapa saya nak kembali ke zaman ni."

"Hah, kenapa? Awak tak bagitau mana la saya tau."

"Doraemon ni main-main pulak". Aku buat-buat merajuk.

"Alalalala... merajuk pulak dah. Ceritalah".

bersambung...

11/11/2008

Doraemon & Mimyara Part 2

November 11, 2008 3 Komen
Aku di mana ni?. Aku melilau-lilau memerhati suasana di sekelilingku. Aku menggosok-gosok mata. Eh, binatang apa tu? Macam.. macam.. macam dinosaur lah! Biar benar. Alamak! Doraemon!!!. Terdengar tangisan seorang perempuan. Kuat dan nyaring. Doraemonnn!! Aku menjerit memanggil Doraemon. Tiba-tiba. Hujan turun. Tapi kenapa Dinosaur tu tak lari? Dan hujan semakin lebat. Dinosaur tu kaku tak bergerak. Aku yang sudah kebasahan mendekati ke arah sang Dinosaur. Dekat dan semakin dekat. Rupa-rupanya... Ek eleh.. dinosaur batu rupanya. Tertipu aku. Cheh!. Buang masa aku jer menangis panggil Doraemon. Kemudian aku terus berlari ke arah Dewan Makan. Ya, dewan makan. Aku ingat lagi bangunan itu. Aku duduk di meja di situ. Sunyi sepi. Aku semakin kesejukan. Tiba-tiba.

"Hah, apa awak polah di sitok?!". Seorang lelaki pertengahan umur menegurku. Siapa ya? Aku cuba mengingati kembali wajah itu. Oh, Cikgu Madzalan! Hehehe. Seorang yang soft-spoken, jarang marah, suka tersenyum. Kitak ngajar mek apa Cikgu ooh? KH form 3 kali, molah kerja kayu. Hehehe. Dapat A oi! Ok lah ya. Ne gik cikgu lain tok?

"Aih, awak bebek kah?", tanyanya lagi. Aku blur. Kamek bukan carik kitak Cikgu. Aku bingkas bangun dan terus meninggalkan Cikgu Madzalan. Sorry Gu!. Hehehe. Jom gi blok kelas.

Hari beransur malam tapi blok kelas sudah terang-benderang. Biasalah, mana boleh gelap-gelita kan? Aku terus masuk ke kelas itu. Ya! Kelas itu. Dan meja ku. Di hadapan sekali, di tepi pintu. Teringat masa Kimia, Cikgu Al sedang mengajar, tapi aku sibuk membuat kerja rumah Add Maths.

"Mimyara, boleh tolong stop sekejap tak? Dengar saya bercakap". Terkebil-kebil matanya sambil di tangan memegang pembaris panjang.

Adeh. Kenapa la aku degil sangat bila kelas Kimia ni. Masa lab aku sibuk nak bercakap dengan Nor, dengan Fazilah, dengan Apis. Sorry Abang Al. Ooops... gelaran geng ku kepada Cikgu Al. Boleh Cikgu kami panggil Abang. Isk.. Tapi, Cikgu Al ni sangat penyabar orangnya. Bukan geng-geng aku jer suka mengacau dia malahan kelas-kelas lain pun suka menyakat Abang Al ni. Ye la.. dia ni orang Kelate, cakap pun pekat la dengan bahasa pantai timurnya. Gas bromin jadi gas broming. Apalagi, budak-budak laki memang gelak habis la. Kesian Cikgu Alias. Saya menyesal Cikgu! Menyesal! Maafkan saya!

Doraemon! Saya nak balik! Doraemon! Tolong la!!

bersambung...




Doraemon & Mimyara Part 1

November 11, 2008 6 Komen



Sekiranyalah Doraemon memang wujud kat dunia ni. Aku nak kembali lagi ke zaman sekolah menengah dulu.

"Boleh tak Doraemon??", ala-ala manja gitu aku mintak kat Doraemon. Kenapa Doraemon ni? Buat-buat tak dengar pulak, gerutuku dalam hati.

"Doraemon! Dengar tak???", jeritku marah.

"Hah, apa awak nak lagi ni Mimyara", gertak Doraemon.

"Ala, Doraemon, awak ni kedekut la. Saya cuma nak kembali ke zaman sekolah menengah", rayuku lagi meminta simpati.

"Awak ni. Macam-macam je lah. Tak boleh lah", balas Doraemon.

"Doraemon!!! Saya nak jugak! Nak jugak! Awak nak Dorayaki tak?", umpanku.

"Nak! Nak! Nak!". Hahaha. Laju jer ko jawab ye Doraemon. Aku tersenyum puas.

"Tapi dengan 1 syarat." Aku membalas sambil mengenyitkan mata.

"Ha.. ye lah, ye lah". Yeay! Doraemon dah mengalah, jeritku dalam hati. Aku tersenyum kegembiraan.

"Cepatlah Doraemon! Keluarkanlah alat tu!". Aku mula mendesak.

"Awak ni tak reti sabar ke Mimyara?!" Eh, Doraemon marah lah. Cute pulak makhluk ni bila marah. Muahahaha. Makhluk ke ko Doraemon? Wakakaka. Aku cuma gelak dalam hati jer melihat Doraemon menahan amarahnya.

"Mesin merentas masa!". Doraemon mengeluarkan sesuatu dari poket ajaibnya.



"Yeay!". Aku bersorak keriangan.

"Cepatlah, saya dah tak sabar lagi ni Doraemon. Macam biasa eh? Bye Doraemon! Sampaikan salam sayang saya pada Mama!". Aku terus merampas topi yang seakan-akan topi Gladiator berperisai itu dari tangan bulat Doraemon dan menekan punat hijau dan zasssstttt......!

"Mimyara.....! Tunggu....!." Sayup-sayup kedengaran suara Doraemon menahanku tapi aku dah selamat merentas masa ke zaman sekolah menengah. Bye Doraemon. Hehehehe. Aku tersenyum nakal.

Bersambung.....