Apa?? Tupperware Lagi???

Mug untuk 4 beranak

Nasib baik Encik Suami tak pernah kecam kegilaan Kakmim ni terhadap bendalah yang bernama Tupperware ni. Memanglah tak kecam sebab Kakmim tak mintak duit dia pun untuk beli barang-barang Tupperware. Dah hobi sendiri tak perlu mintak duit orang lain kan? Barulah kepuasan tu datang dengan sendirinya.


Kadang-kadang Kakmim sembunyikan dulu bila dah beli. Lepas tu terus basuh dan pakai untuk kegunaan seharian. Time tu baru dia perasan dan tegur, "Eh, Tupperware baru ek?" 🤫😂


Kadang-kadang dia puji jugak. "Cantik Tupperware ni". Time tu lah masanya untuk Kakmim 'injek' sikit. "Mestilahhh.. Tupperware kan?" 🤣 time tu lah nak berlagak kan? Adoi la!


Pernah jugak timbul keinsofan nak bertaubat daripada membeli Tupperware lagi. Bukan tak pernah berazam, pernah! Tapiii... betullah orang perempuan ni ada 1 akal 9 nafsu. Uwaaaa!


Korang tau tak mug tu ada 4 jer. Lagi 2 orang takde. Oops, tengoklah ada hati lagi nak mencari dan menambah 😅


notakakmim: Tahun 2021 kita kurangkan pembelian tupperware k
 

Post a Comment

10 Comments

  1. Sportingnya suami. Kak Amie dah kena warning Encik Suami sebab dah tak ada ruang nak simpan tupperware, sampai terpaksa bungkus dengan plastik hitam dan letak di beranda tertutup. PKP Mac lepas, suami kakak buat stor baru di belakang dapur. Di situlah disimpan segala keturunan tupperware yang kakak kumpul secara serius sejak tahun 2001.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh... otai tupperware ni rupanya... hihihi

      Delete
  2. Best, kita Tupperware Lover kakMim... semua asben yg bayar, kita tahu beli dan guna je. But, my punya special, just green. Kita tak ada tupperware warna lain selain hijau. Dan kesemuanya kita guna. Seronok bila tgk atas meja just tupperware brand =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... x hijau bkn syasya kn? paham sgt.. haha

      Delete
  3. Omg, blogwalking di awal pagi tetiba nampak tupperware ni pulak adudududu

    ReplyDelete
  4. hobby org ni mcm2 kan, mahal ke murah ka... hobi tetap hobi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hobi tp bkn utk disimpan tetapi dipakai.. ok kn atie? hehehe

      Delete
  5. Comel mug tu! Nasib baik encik suami sporting ye?

    ReplyDelete
  6. Comelnya. Ini kalau terkena racun peminat tupperware memang terbeli terus. hihi
    macam kena beli lagi je tu. tak cukup 2 lagi kan..hihi

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥