Follow Us @soratemplates

16/09/2021

Throwback Thursday: Adikku BFFku

Raya tahun xxxx vs Raya tahun 2016

Adik-beradik saya ramai perempuan
Adik-adik ni semuanya dah macam BFF
Sebab tu circle kawan saya kecik kot
Setiap masa kami adik-beradik memang chatting je
Padahal balik kerja singgah jugak rumah mak
Jumpa jugak diorang ni
Pastu lepak sembang sampai nak maghrib
Baru gerak rumah sendiri
Dah jadi rutin dah

Kawan masa kerja, bincang pasal kerja
Tapi..
Adik-adik ni bincang semua topik
Semua isu kami kupas
Nak keluar shopping pun ajak adik-adik
Memang jaranglah nak lepak dengan kawan-kawan

Tak boring ke?
Takde pulak.
Dah terbiasa agaknya.
Dari dulu-dulu lagi memang bukan jenis melepak dengan kawan-kawan.
Bila dah biasa di rumah so adik-beradik tu pun dah anggap macam kawan.

Begitulah.

Sekarang adik no 2, rumah 1 lorong
Lepas ni rumah sebelah-menyebelah pulak
Booking 2nd house sengaja ambik sebelah menyebelah
Itulah #theIMANs tak sabar
Padahal sekarang pun bukannya jarang jumpa pun
Setiap hari memang akan jumpa!



13 comments:

  1. Kedak kamek orang, sikda nak melepak orang lain. Melepak adik beradik Jak. Nok lelaki pun lalu x pandey melepak keluar juak olehnya. Bila masing² berjauhan tok. Rindu rasanya. Ada di Kuching, ada di semenanjung. Paling kesian si bungsu, semenjak bertugas di pvv Johor lalu xda balit tedah. Arap kes di Johor kin turun, dapat nya balit. Sama juak nak di Perlis nun. Lamak lalu Jak x jumpa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tedah.. lamak pandemik tok lamak ya juaklah x blt kpg nk oo? Kmk org semua ada di kch tok ajak.. nasib ria laki kmk dpt tranfer sblm pkp 1.0 mun x lmk juaklah x blt kali

      Delete
  2. sonok kalau adik badik ramai kan...
    pastu klu anak2 buah ramai pun lagi meriah

    ReplyDelete
  3. bestnye hehhe kalau adik beradik ramai mmg meriah rumah. tpi bila da dewasa akan ada tggl beberapa saja d rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la pasal.. kami ada 4 org lg x kawen semua ada kt umh mak.. yg dh kawen je dok sendiri tp umh dkt je dgn umh mak.. hehe

      Delete
  4. seronok dapat adik beradik yang rapat macam BFF..

    ReplyDelete
  5. rindu adik beradik kan , rindu nak berkumpul ramai-ramai macam ni

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah. Semoga kakmim dan adik beradik kekal berbaik-baik sampai bila-bila.

    ReplyDelete
  7. Nampak kakak kakak tak berubah, adik perempuan dan lelaki je nampak berubah. Seronoknya adik beradik dekat semua. Adik beradik kalau jumpaa hari hari mana pernah jemu. kawan baik dari kecik kot kan.

    ReplyDelete
  8. Best adik beradik rami dan rapat. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  9. seronok ada adik beradik ramai pempuan. umur dkt2.. membesar sama2,,

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥