Wordless Wednesday: Kuih Penyaram


Di suatu dulu di tahun 2020, saya pernah glamer & viral
Ya, sayalah tu.. kuih penyaram
五五五

Post a Comment

6 Comments

  1. Tempat cik nur nama kuih ni cucur jawa. Peberett ramai. Kalau kat gerai2 nasi lemak pg2 laju je abis.
    dan masa dulu zaman kanak2 yg indah he hee cucur ni kaum ibu @ mak buat ramai2 utk mkn2 utk majlis tahlil & kenduri kesyukuran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. #theIMAN panggil kuih ni kuih topi kak... sbb mcm topi org mexico tu.. hehehe

      Delete
  2. Kat sini orang panggil apam jawa. Sedap dimakan tapi nak buat saya rasa jenuh hahaha adunan kena peram, kuih kena goreng satu satu lepas tu tus minyak...

    ReplyDelete
  3. kerap jumpa kuih ni di gerai depan ofis.
    yes, cucur jawa panggilannya kat sini.

    ReplyDelete
  4. Kamek ‘kureng’ sikit sbb mun dah sejuk, berminyak2 rasa. Tapi ada sigek kuih nok lebih kurang tok rasanya, kuih telinga keling gelar nenek kamek dolok. Ya suka kmk.

    ReplyDelete
  5. selalu nampak di kedai tapi tak pernah teringin nak beli...

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥