Review Homestay di Sri Aman

Di Sri Aman kami stay di homestay. Kami tu, keluarga saya, keluarga adik no 2, dan mak bapak dan adik-adik saya yang lain. Kami 3 buah kereta gerak dari Kuching tapi tak konvoi pun, semua gerak sendiri-sendiri. Sebenarnya kalau diikutkan ada je famili di Sri Aman ni tapi malas nak menyusahkan saudara-mara di sini sebab tu saya prefer sewa je homestay untuk kami sekeluarga. Bukan apa, anak-anak kami ramai, pastu majoriti lelaki pulak tu. Daripada menyusahkan orang, eloklah tinggal di homestay.

Kami sampai di Sri Aman dalam jam 1 macam tu, seperti yang dijangkakan. 2 buah kereta lagi dah sampai setengah jam lebih awal sebab mereka gerak awal. Masuk je bandar Sri Aman saya terus whatsapp owner homestay. So dia bagi arahan yang sepatutnya untuk check-in dan bagi location homestay. Senang je bila ada Waze ni, sekejap je dah jumpa homestay yang saya dah book bulan lepas.

So di sinilah kami stay untuk 2 malam di Sri Aman.

Rumah ni ada 3 bilik, 2 bilik di depan, 1 bilik di bahagian belakang.

Master bedroom di tengah-tengah. Master bedroom je yang ada aircond dan juga toilet.

Ni bilik di bahagian depan. Tingkatnya menghala ke hadapan rumah.

Ni bilik belakang di bahagian dapur.

Ruang tamu ada aircond. Di sinilah di depan tv tempat askar-askar kecil kami tidur ditemani adik lelaki saya, Chicik. Tapi Chicik tidur di sofa.

Bahagian dapur, memang lengkap untuk memasak.

Sampai je homestay terus lepak makan. Ini yang bestnya di homestay boleh tapau dan makan kat rumah. Yang lain-lain, adik saya anak-beranak dan mak bapak semuanya dah makan kat kedai sebab diorang sampai awal, so saya pesan je tapau dari mereka, jimat masa boleh terus rehat.

Tapi Encik Suami pulak lupa bawak songkok. Terpaksalah pergi carik songkok jugak lepas makan, tak dapat nak baring-baring lepak. Eh, macam saya pulak yang driving. Hihi.

Puas hati stay di sini. Owner pun baik dan sangat membantu. Sewa homestay saya rasa standard je RM200 semalam. Tapi masa check in macam biasa ada safety deposit RM100. Tapi depo tu akan refund balik lepas check out.

Saya dapat contact owner ni daripada member yang stay di Sri Aman. Gambar ni pun dapat daripada owner. Sebijik kan macam gambar yang saya ambil?




 

10 Comments

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥

  1. Memang berbaloi tinggal homestay kan, macam berada di rumah sendiri.

    ReplyDelete
  2. seronok berkumpul ramai-ramai, dapur lengkap...comel panggilan Chicik...

    ReplyDelete
  3. homestay tu murah dan selesa sungguh la...

    ReplyDelete
  4. Murah juak rate ya. Rumah homestay pun luas & selesa.

    ReplyDelete
  5. Senang hati dapat berehat di homestay yang bersih dan kemas.

    ReplyDelete
  6. Bagus dapat tempat penginapan yang memuaskan hati.

    ReplyDelete
  7. Wah..siap picnic kat meja makan yer...hihihi

    ReplyDelete
  8. Standard lah harga tu. Yang penting selesa dan boleh tidur lena

    ReplyDelete
  9. Ada sesetenga homestay memang minta deposit dan ada yang tak minta pun.. Bergantung pada owner kan kak..
    Cantik homestaynya.. kemudahan pun okay..

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form