Dapat Gift dari Agen Cuckoo


Sebelum raya hari tu saya buat permohonan baru untuk model water filter Cuckoo yang lain setelah model yang saya dah guna selama 5 tahun tamat pada bulan 1/2023. Rasa macam dah jemu jugak dah guna model yang sama selama 5 tahun. Yang penting dapat kurangkan komitmen sebulan jugak. Lagipun modelnya lebih kurang sama cuma bezanya yang lama ada audio dan yang saya tukar sekarang takde audio. Lain-lain sama je termasuk kapasiti tangkinya, 2 liter. Masa tu agen yang uruskan pertukaran saya ni kata nak bagi set gelas Giacomo. Saya on je, ada gift ke takda gift yang penting water filter dah siap install dah. Lepas tu agen tu pun bersalin. Saya pun lupa dah gift yang dia janjikan.

Tiba-tiba, awal bulan ni bapak bagitau saya, ada orang hantar barang saya kat rumah. Selalunya kalau beli barang, tak kisahlah orang COD ke online ke memang akan guna alamat umah mak, sebab senang mak dan bapak memang ada kat rumah, kalau takde kat rumah pun jiran-jiran pun ada di rumah. Saya pun menafikan saya tak ada beli barang. Ni set pisau, kata bapak. Tapi saya tetap menafikan bukan, adik saya yang beli kot.

2 minggu lepas tu bapak cakap lagi, "Mirza madah bukan nya pun pisok ya". Aih, siapalah empunya set pisau ni. Lepas tu mak sambung lagi, orang yang hantar hari tu kata barang Mira. Eh, betullah tu. Barulah saya terdetik hati nak tengok kotak set pisau tu. Yang semua tak mengaku dia punya. Eh, eh ada nama Cuckoo. Baru saya teringat agen Cuckoo saya. Dan barulah saya whatsapp dia untuk confirmation.

Set pisau yang tak bertuan selama hampir 3 minggu

Rupa-rupanya memang agen Cuckoo saya yang hantar ke rumah mak. Dia cakap, rezeki saya dapat set pisau ni.

Ada 3 jenis pisau, peeler, dan gunting. Rezeki kan tapi saya tak ada koleksi barang dapur warna emerald green. Tupperware pun kaler epal green. Takpelah simpan je lah dulu.

Kalau takde wording Not for Sale dan Cuckoo ni saya tak teringatlah pasal janji agen Cuckoo saya sebelum raya hari tu. Tak dapat set gelas Giacomo dapat set pisau Cuckoo. Ok lah jugak kan?



 

16 Comments

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥

  1. Alhamdullilah dapet bingkisan..cakep jugak warnanya hijaunya

    ReplyDelete
  2. Aih kacak bah kaler emerald green tok. Mun kmk suka gik set pisok mcm tok.

    ReplyDelete
  3. Takpe, janji hadiah hehe...
    Lawa set pisau ni, my favorite color ni :)

    ReplyDelete
  4. Ok sesangat, kakmim. Cantik dan functional. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  5. Ni pun best.. benda free kan!

    ReplyDelete
  6. Rezeki tu...jangan ditolak..coway xde plak bagi hadiah freee...ehhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depend dgn ranking jugak kot.. cara nk maintainkan customer kan?

      Delete
  7. Alhamdulillah.. bagus dapat agen macam ini.. cantik set pisaunya..

    ReplyDelete
  8. wow weee seba hijauuuu santekkk... dah guna ke? mcm mn? tajam tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blom lg tp bpk dh try ari tu x tajam.. hihi

      Delete
  9. pisau ya cun pake motong manok...kdak tajam jak

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form