Sebelum Fajar

Lately saya sangat suka ambik gambar langit dan awan. Rasanya macam banyak dah dalam gallery handphone. Paling best suasana sebelum matahari terbit sepenuhnya dan juga di kala matahari tegak di atas kepala. Suasana senja belum lagi saya apply random shot sebab selalunya time maghrib ni memang dah ada dalam rumah. Takkan dah elok dalam rumah ready nak solat maghrib tetiba pergi keluar rumah nak ambik gambar. Saya belum lagi seobses tu ya. Selalunya sebelum maghrib time untuk saya bertungkus-lumus menyediakan makan malam di dapur.

Minor editing dengan Snapseed & IG filter

View diambil sebelum keluar rumah nak hantar Iman ke sekolah, reverse kereta dari car porch eh tetiba subhanllah nampak langit yang sangat menenangkan. Masa ni jam 6.10 pagi. Memandangkan hari masih awal, saya keluar kereta sekejap untuk ambik gambar. Kekadang saya suka jugak suruh Iman tolong snap, sebab saya kan driving, tapi tak berapa memuaskan hati saya. So saya ambik sendiri sambil tangan sebelah pegang stereng, so far ok jugak hasilnya. Jangan risau saya akan ambil random shot bila tak ada kereta atau kereta masih jauh lagi. Hihihi.



 

8 Comments

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥

  1. Saya pun suka ambil gambar awan dan langit.. suka tengok keindahan alam, hebatnya ciptaan Allah.

    ReplyDelete
  2. subhanallah cantik! saya pun suka jugak snap pic langit,awan & alam sekitar hehehe

    ReplyDelete
  3. nice! tp saya paling suka awan kepul2 putih dan clear blue sky as background :) selalu gak snap2 if nmpk scene gitu

    ReplyDelete
  4. Dia macam ada satu ketenangan kan bila kita amik gambar pemandangan ni

    ReplyDelete
  5. mmg cantikkkk... sy ssh nak snap gmbr waktu pg sbb sy drive membelakangkan matahari

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form