Transformasi 2011 - dari sukan ke multimedia

Seperti yang orang-orang di luar sana tak sedia maklum, tugas di kolej komuniti ni bukannya setakat mengajar tapi kami juga buat kerja-kerja amal. Titik.

Kalo yang kerja di politeknik, confirm, tetap dan berpencen memang mengajar jer. Takde melibatkan kerja-kerja admin. Tapi kalau kat kolej, kalau goyang kaki, bukan warga kolej ler jawabnya. Uwekk..

Selain mengajar kami juga kena buat tugas sampingan, yakni kerja amal tadi. Selama saya menanggung tugas S41 (Pegawai Sukan) saya tak pernah pun claim elaun menanggung tugas. Baik kan? Sebab tu saya cakap kami buat kerja amal.

Selama hampir 2 tahun, dari 2009, saya buat kerja bukan bidang saya. Saya tak bersukan. Saya memang bukan orang sukan. Tiba-tiba kena jadi Pegawai Sukan. Nak menolak tak boleh, sebab itu keputusan muktamad. Dan at last hari ni saya dapat satu perkhabaran, lebih kurang 12 tengah hari tadi, saya telah ditawarkan menjadi Pegawai Multimedia. Haruslah saya melepaskan jawatan Pegawai Sukan saya itu. Rasa macam tak best pun ada jugak. Sebab syok jugak la merancang program sukan budak-budak ni walaupun saya tak bersukan. Hi hi.

Makanya harus ke tak saya ucapkan tahniah kepada diri saya sendiri?  Harus ke tak? Harus? Tak?

Sebelum ni memang saya nak lepaskan sukan ni, tapi bila dah dapat peluang, rasa macam sedih pun ada jugak. Sekarang ni masih blur nak buat aktiviti apa untuk budak-budak kalau saya jadi Pegawai Multimedia.

Bawak budak pergi RTM? Cats.fm? Kursus video editing? Outdoor photography? Kameranya? Mesti tak cukup. Hadoiii! Ada sifu leh tolong tak????


6 Comments

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥

  1. Mek pilih Pegawai Multimedia...!!

    Glamer you... polah lah mcm pertandingan merekaciptakah..
    Very wide scope bah..

    ReplyDelete
  2. haih!!! bila blur x terfikir koh... nang best... x sabar nk nerimak fail meja baru tok... boleh planning2 program... tq tq.. makseh2... :)

    ReplyDelete
  3. mun kamek amik sukan..hehehe.. mok ganti kmk pegang aset? haha

    ReplyDelete
  4. mem, aset xmok mek.. mun x pegang papa gik best lah... rasa nk nulak semua kerja jak... tp xda papa nk ditulis dlm skt lak... hhahaha

    ReplyDelete
  5. bena ya ow..slagi mun kerja kdak kita tok..kolej..waduh..kerja admin/ad hoc lebih byk dan gago dari kerja hakiki..huhuh

    kmk pilih multimedia!

    ReplyDelete
  6. v, multimedia byk aset mok jaga... br nangga fail meja marek... jaga lab haih... lemah nyawa

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form