Kesian

Mungkin orang akan meluat, bosan, benci bila kita berbicara pasal politik. Tapi saya sangat suka mengikuti perkembangan semasa dunia politik. Kenapa? Kerana sebagai rakyat yang patriotik kita perlu peka dengan apa jua yang berlaku di sekeliling kita. Kesian tengok orang pekakkan telinga, butakan mata dengan musim PRU sekarang. Nak busy hal-hal sendiri saja? Kesian. Nanti kalo negara kita ni kena jual dengan Amerika belum tentu korang sedar kan? Itulah asyik berada di zon selesa saja.

Kepada adik-adik yang masih muda, harus sedar tanggungjawab sebagai rakyat. Jangan terlalu leka dengan hal-hal duniawi, berhibur, bersosial, part-part penting macam ni (PRU) takmo ambil peduli. Dah lah tak mendaftar, confirm tak dapat nak memangkah. Kesian. 

Saya sangat suka yang ini.


Jangan suka terikut-ikut dengan orang lain. Buat keputusan sendiri dengan ilmu kita sendiri. Kesian mereka yang terlalu taksub kerana pengaruh orang lain.





Post a Comment

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥

Previous Post Next Post

Contact Form