Follow Us @soratemplates

06/06/2021

Daun Kunyit Belakang Rumah


Pagi-pagi ambik daun kunyit belakang rumah. Tak sedar dah banyak dah yang dah sepatutnya kena ambik. Dah banyak sangat berlembar-lembar ni saya bagi jiran je. Nasib ada jiran yang berniaga masa PKP macam ni. Bolehla untuk dia masuk dalam rendang ke asam pedas dia ke.


 

15 comments:

  1. Mesti subur merimbun pokok kunyitnya tu. Daun kunyit ni makin dicantas makin banyak keluar daun baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak.. pastu tetiba pulak ada pokok lain.. geram tgk

      Delete
  2. Saya baru beli pokok kunyit dan kari.. nak tanam belakang rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pokok daun kari pn sy ada.. tp semua bpk yg tanam ni.. sy jaga je.. hehehe

      Delete
  3. Tunggu bunganya keluar,saya book yer Mim...Sedap oi ulam bunga kunyitttt....hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah kak tunggu2 jugak ni.. sedap ulam bunga daun kunyit.. kalau jumpa kt pasar tamu mmg akan beli terus 😋😋

      Delete
  4. tudiaaa..besaq2segar kak mim..pokok shida entah semua rosak..sedih tgk huhuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. xde rezeki la tu shida.. rezeki makhluk yg lain tu.. try again k

      Delete
  5. akak punya blkg umah ada 3 pasu, alhamdulillah nak masak rendang atau masak lemak senang
    kadang2 guntim\ng buang daun2 tua tu, jiran2 pun masing2 ada tanam juga he hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la.. daun kari pun bagus jugak ada kt umh sbb mmg suka masak kari.. daun limau purut dan daun sup yg xde ni.. hehehe

      Delete
  6. Untung mun kita nanam dik pun. Jimat juak duit dapur. Kamek sejak pindah rumah dirik pun rajin juak laki kamek bertanam.

    ReplyDelete
  7. Elok daun kunyit kakmim tanam. lebar dan tak ada kena makan ulat ke apa. Rezeki dikongsi bersama gitu :)

    ReplyDelete
  8. Hidup subur pokok kunyit . Daun pun nampak besar .

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥