Pantai Tanjung Batu Bintulu

Petangnya selepas check in hotel, solat dn berehat ala kadar kami pun keluar balik cari makan. Nak ke hotel pun dah tawaf beberapa kali sebab jalan agak mengelirukan sebab tu saya ajak Encik Suami keluar masa hari masih terang. Kang dah gelap susah tak nampak jalan di tempat yang kita belum biasa. 

Actually kat area hotel ni memang ada construction buat flyover sebab tu jalan banyak divert. Mungkin flyover ni antara salah satu plan Pan Borneo kot. Nanti saya datang Bintulu lagi mungkin dah siap dan boleh pakai dah flyover ni sebab ada bahagian memang dah siap sepenuhnya yang area pusat bandar Bintulu.

Mulanya saya plan terus ke Medan Selera SEDC sebab memang lapar jugak, last makan kol 11 pagi kan tapi bila google eh pukul 6 baru bukak so kami pusing balik roundabout dan patah balik ke Tanjung Batu. Tapi jalan area sini senang pulak nak ingat. Cuma yang area construction tu je lah yang mengelirukan. Kami pergi di zon 1 je.


Pantai Tanjung Batu ni cantik!! Selain healing dengar desiran ombak kita boleh jogging atau briskwalk kat situ. Memang pantai ni dah didesign jadi tempat beriadah dah. Rasanya dulu belum ada semua ni. Di sini nak makan panggang-pannggang dan ABC sambil menunggu sunset pun boleh. Best! Tapi mungkin kami masih kepenatan jadi tak berapa nak excited sangat petang tu.

Ingat lagi tragedi kencing dalam seluar tu? Alan seorang pakai baju tidur dan dia demam pulak dah. Badannya panas time ni. Itulah sebabnya kami tak terlalu excited kot.

Sekadar bergambar dan balik. Ada satu lagi landmark Pantai Tanjung Batu Bintulu di area berdepan dengan Wisma Bintulu tapi kami tak singgah pun. Plannya nak singgah lagi sebelum ke Miri. Tapi bila panas sangat semua dah taknak singgah ke mana-mana dah. Bintulu ni panasnya lain macam gais. Mungkin sebab tepi pantai dan bandar minyak kan?

 

17 Comments

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥

  1. Cantik banget ornamen I Love Bintulu-nya Mbak.
    Benar Mbak memang pantai itu cocok untuk ber-healing. Udaranya masih segar disertai dengan desir angin.
    Ah saya jadi kangen mengunjungi pantai....

    Salam,

    ReplyDelete
  2. bestnya jalan2 bintulu, mungkin dkt dgn pantai jadi rasa panas sikit.

    ReplyDelete
  3. bestnya.. terigin mama nak ke sini. lanit pun cantik

    ReplyDelete
  4. Cantik view kat situ. Nampak tempatnya pun bersih dan tenang.

    ReplyDelete
  5. awal tahun ini...kmk urang ada family trip ke Bintulu...anak sorang pun masih belajar di Bintulu juak..

    ReplyDelete
  6. cantik 1st gmbr dgn view signage tu dan view langit membiru

    ReplyDelete
  7. belum pernah jejak kaki di sarawak lagi. pi sabah pun sebab mula2 posting di sana selama 4 thn..

    ReplyDelete
  8. Alaaaa..Alan cepat makan ubat..hehehe...demam plak dah...cantik area ni...

    ReplyDelete
  9. Wahhh.. Kak Mim jj ke Bintulu ya. Mesti seronok #theimans

    ReplyDelete
  10. Kesian pulak Alan demam. Mood holiday dah ke laut bila anak tak sihat kan

    ReplyDelete
  11. Tak sampai lagi ke Bintulu, selalu ke Kuching je

    ReplyDelete
  12. Bestnya ke pantai....Cuya dah lama tak ke pantai

    ReplyDelete
  13. part panas tu memang MZ surrender laaa ..umur 40s ni memang tak leh dah if nak gi holiday tmpt yg panas..jd stress dan sakit kepala

    ReplyDelete
  14. saya tercari cari.mana pantainya 🤭🤭

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya tak ya jugak kan.. hahaha.. kami mmg x trn pantai pun anies

      Delete
  15. Satu2 tempat yg saya pernah visit di pulau Kalimantan ini, cuma Brunei Darussalam 😄. Even yg part indonesia aja blm pernah saya datangin kak.

    Brunei itupun puanasnya luar biasaaa 🤣🤣. Saya tak kuat. Makanya tak tertarik kesana lagi.tapi memang kalo di tempat itu ada minyak, panasnya beda 😅. Lebih menyengat kan

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form