Follow Us @soratemplates

15/06/2012

Ia kini milik saya

Percubaan membawa Irfan Mustaqim ke shopping complex menggunakan stroller adalah gagal. Maka sejak itu dia selalu ditinggalkan apabila kami hendak berfoya-foya. Kesian si bongsu Irfan, tapi takpelah, teringat peribahasa lama sayangkan anak tinggal-tinggalkan. Ooops?? Jangan buang anak sesuka hati ye *pesanan khidmat masyarakat*

Hendak dijadikan cerita sebelum naik ofis selepas bercuti 3 bulan saya mendapat perkhabaran menggembirakan bahawanya saya telah mendapat APC untuk tahun 2011 dan majlisnya semestinya nun di seberang Laut China Selatan. Bila dikhabarkan dengan Mak, beliau begitu teruja sekali untuk membawa kedua-dua cucunya bercuti ke seberang laut. Dan dipendekkan cerita kami sekeluarga pun pergilah ke sana menempah tiket yang agak last minute jugak la. Ye lah memang tak plan pun nak bawak Irfan yang baru 3 bulan tu berfoya-foya luar dari Sarawak.

Bila dah ke seberang sana sudah tentulah malas nak bawak stroller, dengan kebarangkalian Irfan enggan masuk dalam stroller lagi maka saya pun mencari alternatif lain. memiliki ring sling memang menjadi idaman saya sejak dalam pantang lagi kerana budak kecik Irfan ni sangat ler manja. Asyik nak dukung jer. Dan bila nak bercuti-cuti Malaysia terus jer idaman saya tu termakbul.

Dan saya pun kelabu mata jugak ler nak memilih yang mana satu idaman kalbu di Manjakuhappy. Akhirnya saya pun memilih polkadot merah-hitam yang ni. Tak tau ler mata ni suka sangat dengan kaler merah.



Nasib baik Irfan ok jer dok dalam ni. Tapi kalau dah lama sangat gelisah jugak. Tapi ok la. Boleh la berjalan dengan senyuman. Bila naik tren semua orang bagi tempat duduk. Orang-orang KL dah berubah lah. Tak pernahnya tak duduk, walau penuh mana pun tren pasti ada yang cuit bahu bagi tempat duduk. Macam tu lah orang Malaysia, berbudi bahasa budaya kita.


Siap tidor lagi Irfan kat dalam sling. Memang manja suka nak kena peluk jer kerja dia.



3 comments:

  1. yay~ tercapaki..kalernya memang gorgeous - (yang memakai pon gorgeous!)

    ReplyDelete
  2. alu asa teringin nak dukung baby makei ring sling juak kmk aih. masalahnya blm ada rezeki dpt baby. mesti kuat usaha gik tuk alamatnya. hehehehehe =0)

    pakei lepas gian, embak jaklah anak buah mek berumur 6 bulan makei ring sling. lak minjam dari adik mek. ujong bulan tuk mek blt kch, harus tunai impian juak tok =)

    ReplyDelete
  3. nyamankah make sling ya mem...kmk ingt dolok mbak adam k stroller g kl, nang menyusahkan..tok mun kmk pandei branak bulan 2, nak g kl mbak bb baru...tket mek 3 dh beli awal tok tek..p sik tauk berisik eh..mun bnr, lak make sling juak eh..hahahahah...angan2...

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥