Follow Us @soratemplates

29/01/2021

5725 Kes Baharu Covid 19 di Malaysia


Apa nak jadi dah Malaysia ni? Selangor?? 
Kenapa makin menjadi-jadi pulak ni?
5725 tu!! 

Sarawak pun dah semakin meningkat dah kes setiap hari.
Kerana 1 kluster tu tersebar dah ke seluruh Sarawak.
Yang paling sadis, daerah kecil yang di luar bandar tu yang terjejas jugak. Zon merah pulak tu!
Tahun lepas kawasan bandar je yang banyak kes, tahun ni?



Tak tau sampai bila kita kena manghadap Covid 19 ni.


 

24 comments:

  1. Melihat grafik meningkat tajam seperti itu rasanya menakutkan juga mwngkhawatirkan.
    Di negara say juga demikian, tiap hari grafik selalu bertambah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dijangka akn meningkat lg dlm ms 2 bulan ni

      Delete
  2. Takut dan risau, kes + bertambah-tambah. Kes kematian pun kekal 2 angka :(

    ReplyDelete
  3. Allahu, merisaukan nombor tu semakin menaik. Stay safe, ya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. u too! skrg mmg penting disiplin kita sendiri utk kita jaga kita

      Delete
  4. Allahu.... Takutnya KL d Selangor tuuu.. Tadi balik kerja jalan lengang tapi melewati pasaraya & kedai-kedai sesak macam esok nak puasa/raya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mslhnya nama PKP tp aktiviti mcm biasa... mcm manalah kes nk trn

      Delete
  5. Udahla selangor je pun 3k kak oi... lg seram tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan? Selangor saja dah 3K.. apa nk jadi dah

      Delete
  6. Terkejut betul semalam kes naik tinggi gila macam ni. Kalau lah boleh berpatah balik kes awal dan kes sabah tu. Tak ada PKP2.0 ni. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mistake sgt PRN sabah dlu.. ni skrg sarawak pulak nk buat PRN... depa ni mcm x serik² lg

      Delete
  7. seram tengok angka yg makin tinggi sejak pkp ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKP dh x mcm PKP pun sbb tu diorg x seram tgk kes naik

      Delete
  8. terkejut tengok semalam..iena risau family kat kampung je..selangor pulak tertinggi..
    ayah iena ni spesis degil suka keluar rumah..dia anggap kampung xde covid..susah jugak nak didik mentality org tua ni..bila kita tegur dia sentap dia marah..tak tau nk buat mcm mana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah yg terjadi kt sarawak ni... yg di area luar bandar anggap covid ni xkan sampai ke kpg.. tgk skrg byk dh red zone.. org tua ni mmg ssh sikit... i feel u.. sampai nk sembunyikan kunci kereta/motor pn ada

      Delete
  9. take care tau kakmim.. now kena jga diri sendiri jer takot terbawa virus huhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu atie... atie pn sama kt sana, jaga diri

      Delete
  10. Sedihkan. Barangkali kepadatan penduduk di Selangor, dan banyak pekerja asing. Maklum banyak kawasan perindustrian. Virus senang merebak.

    ReplyDelete
  11. Haih, saya pun pening. Seolah-olah PKP ni tak berkesan pun. Yang sedihnya sebab ramai yang terkesan disebabkan oleh covid ni. Kalau lebih lama virus ni menular, memang lagi lamalah mereka-mereka ni terkesan.

    ReplyDelete
  12. Sebab orang dah malas dah patuh SOP. Sekarang pun walaupun tak boleh rentas negeri, tapi kalau atas urusan kerja, boleh je.

    ReplyDelete
  13. Mudahan usaha ngan vaksin ya kelak berhasil. Amiin ya Allah.

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥