Minum Petang Keropok Dengan Acar

Pernah makan keropok dengan acar?
Bukan apa, kadang-kadang bila hidang ni di hari raya orang akan pelik
Makan keropok dengan acar?
Iya lah.. lagi sedap daripada cicah dengan sos

Hari ni tetiba mood rajin menggoreng keropok
Maka gorenglah keropok dari Ganu dan keropok dari Lundu
Terengganu vs Sarawak gitu
Apalagi dikenenkan dengan acar timun
Dapnyaaaaa 👍🏻👍🏻👍🏻


 

Post a Comment

28 Comments

  1. kegemaran ni! masa raya sering buat acar dan makan bersama keropok ikan. sedap sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? ada geng... hidangan sampingan di hari raya... hehehe

      Delete
  2. Nyaman tok. Lagik² minum dengan teh panas. Adoh eh! 🤭😋

    ReplyDelete
    Replies
    1. done ari marek dgn teh o panas... mun dgn air cola alu rasa ari raya... hihi

      Delete
  3. tak pernah try padanan tu tapi mesti sedap

    ReplyDelete
  4. Takkkkk.. selalu cicah sos cili aje. Unik cara makannya ni, Mim.

    ReplyDelete
  5. Belum pernah try..tapi macam sedap ni sebab ada masam masin manis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak... masam manis cicah dgn keropok

      Delete
  6. wahh idea baru utk ciknur hehe Menarik menu mim
    tak penah mkn gini

    ReplyDelete
  7. ini tak pernah buat. saya makan keropok cicah teh o. haha

    ReplyDelete
  8. Selamat bersantai petang Kak Mim!

    ReplyDelete
  9. First time dengar @ tahu ni Kakmim...
    Nak try tapi kena beli keropok dulu. Habis pulak stoknya kat rumah ni :)

    ReplyDelete
  10. Rindu eh makan keropok cicah acar timun / acar limau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acar limo x penah kmk mkn ngn keropok... acar limo selalu masa pengilan nk oo

      Delete
  11. Acar ape tu kakmim. Sama mcm acar buah ke? Biasa makan keropok dengan sos cili je. Hehehehe

    ReplyDelete
  12. Lain macam kombinasi ni Kak Min. hehehe..lain orang lain seleranya kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kombinasi biasa sebenarnya ni kalau kt sarawak

      Delete
  13. x pernah plak try but nampak menarik je..leh cuba ni

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥