Kalendar Akademik KPM Sesi 2023/2024


Semalam masa meeting, kami buat perancangan meeting-meeting penting yang wajib dibuat setiap sukuan. Nasiblah ada member dah forward kalendar akademik KPM ni. Penting jugak ni nak dikira sebagai faktor pemilihan tarikh sebab kalau masa cuti sekolah kemungkinan besar ada jugak staf yang akan bercuti lama balik kampung dan tak ada di ofis. So saya share jugaklah di sini untuk rujukan kita bersama.

Kumpulan A: Sekolah-sekolah di negeri Kedah, Johor, Kelantan & Terengganu

Kumpulan B: Sekolah-sekolah di negeri Melaka, Negeri Sembilan, Pahang, Perak, Perlis, Pulau Pinang, Sabah, Sarawak, Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Labuan dan Wilayah Persekutuan Putrajaya.


Memandangkan almanac tahun 2023 ni dicetak sebelum kalendar akademik KPM ni dikeluarkan, makanya kita DIY saja almanac 2023 untuk bahagian kalendar akademik KPM ni. Hihihi. Yang penting ada.

Hasil meeting semalam, almanac 2023 ni dah tak suci dah, dah conteng-conteng dah! Yeay! Feel conteng-conteng tu yang best, kekadang letak jugak di Google Calendar tapi entah feelnya macam tak best sebab tak boleh tengok tulisan sendiri kot. Hahaha!

7 Comments

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥

  1. bila tgk kalender akademik yg start mac nanti kdg2 jd confuse sbb yela sblum ni sesi sekolah smua jan kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hrp2 krjn perpaduan ni dpt tkr takwim persekolahan spt yg asal dlu.. br semangat sambut new year msk sekolah pn naik kelas baharu

      Delete
  2. Conteng maknanya ia digunakan...hihihi

    ReplyDelete
  3. Kalendar akademik memang sangat berguna terutama kalau nak merancang coti coti hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu.. kita ni kena sesuaikan dgn kalendar akademik anak dan kalendar akademik diri sendiri 😂

      Delete
  4. Terima kasih share, Kakmim. Saya dah save di komputer saya ni, buat rujukan.
    Betul, ada kesan conteng-conteng tu, sebagai peringatan. Saya pun sama, kurang suka google calendar.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form