Kecelaruan Emosi

Sekarang saya merasakan 48 jam cuti di hujung minggu sangat tidak mencukupi. Saya risau sangat-sangat. Walaupun persiapan untuk hari tu dah dibuat sejak dulu-dulu lagi tapi bila sekarang, ada je benda yang tak complete, saya dah gabra semacam dah. Air mata jer tak keluar lagi. Sungguh cengeng kan? Dulu masa buat thesis final year project, pernah masa nak print thesis tu, printer plak buat hal, bolehnya saya terus nanges dan bila nanges, printer tu pun boleh print. Ajaib sungguh air mata ku ini kan?

Terasa nak jer masa cepat berlalu. Biar hari tu berlalu dengan cepat. Dah tak larat dah nak pikir segala persiapan ni lagi. Selagi hari tu tak tiba selagi tu lah persiapan tak pernah selesai.

Hari tu saya impikan semuanya perfect. Sempurna. Tapi, kita hanya merancang, DIA jua yang menentukan. Saya sangat takut memikirkan hari itu. Kita nak macam tu, plan macam tu, tetiba jadinya nanti macam ni, takutnya. Hari tu sekali jer seumur hidup, kalo boleh nak ingat hari tu sepanjang hidup kita. Takkan nak rewind balik hari tu. Tak mungkin nak kembali ke past tense. Ini bukan dunia Doraemon.

Saya merasakan emosi saya sangat tidak stabil sekarang. Saya sangat mudah terasa, kecil hati. Kadang-kadang takde mood nak layan dia. Saya dah elakkan jarang jumpa dia memandangkan dah tak lama lagi tibanya hari tu tapi siapa kata kalau tak jumpa tak boleh ada perselisihan faham? Saya jarang sekali mengamuk sebab saya selalu simpan dalam hati, tapi sakitnya simpan dalam hati ni Tuhan saje yang tau. Saya cuma akan luahkan bila saya rasa betul-betul bersedia untuk membincangkan perkara itu.

Dan nasib baik dia memahami. Dia tak mudah melenting. Dia sangat matang dalam menangani kecelaruan emosi saya ini. Terima kasih Dia.

Entahlah, sik tauk nak madah apa gik. Kamek sayang kitak.



10 Comments

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥

  1. sayer sudah memerhatikan anda nyer prep, ari tu ado jgak tgk item yg dilistdown kan.
    kalau wedding anda tidak melibatkan artis datang dari UK utk menyanyi kat pentas,
    rasenyer tak der apoapo beyond the ordinary lg yg can go wrong.

    so jangan lah risau,
    kita plan bebetul.
    inshaAllah... everything will go fine :) eheh

    gambatte!!

    ReplyDelete
  2. pocket,

    thanks pocket! hopefully semuanya berjalan lancar

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum, kak ira :)
    mbak banyak-banyak bersabar ok? :) mestilah kita mengimpikan hari ya jadi hari yang paling sempurna dalam hidup kita :) and of course kita akan work hard at making it a memorable day, a day to be cherished :) kmk pun rasa maybe ktk nervous juak. i think it's normal. the only thing i can say is embak banyak-banyak bersabar. untuk benda jadi sempurna, memanglah banyak cabarannya, kan? :)memang banyak kerja. memanglah kita merancang tapi Allah yang tentukan segala-galanya. insyaAllah, semuanya akan mengikut seperti yang dirancang, insyaAllah, amin. kita sabar, usaha, doa and tawakal dengan Allah. insyaAllah Allah akan makbulkan doa kita. kmk pasti tok cuma cabaran yang perlu ktk sahut, yang perlu ktk tempuhi sebelum melayari hari-hari bahagia dengannya ;) i know it's a lot of hard work but this hard work is going to be worth it, insyaAllah :) mun ktk rasa tension gilak, kita sentiasa ada tempat untuk mengadu. jadi mengadulah dengan-Nya selalu :) Allah pasti akan dengar and tolong ktk hadapi semua tok, insyaAllah :)
    aih, pjg juak dah komen kmk tok (baruk sedar ;p). alu polah another entry, bah, hehe... so, till i c u again, kak ira. take good care. kmk da test aritok. kmk sentiasa doakan ktk akan get thru all this dengan jayanya. you know you will, insyaAllah :) all the best! ;) lak kita kelaka agik :) assalamaualaikum.

    ReplyDelete
  4. ina,
    thanks a lot.. bagus ktk jd kaunsellor jak

    en_me,
    yup.. why???

    ReplyDelete
  5. ~ MC, masa2 terdekat nih la yang kena kuat semangat. sebabnya, macam2 leh berlaku. so, just think positively. jangan risau terlebih2. kalau risau sangat, takut semuanya tak menjadi. ~

    ReplyDelete
  6. kak ira! thank you so much for the good luck wish! and yes, you're most welcome :) think positive :) be optimistic :) setiap cabaran ada hikmah yang tersembunyi istimewa dari Allah untuk ktk :)
    p/s: kmk rasa kmk akan consider cadangan ktk padah bagus kmk jadi kaunselor ya... ahaha... ala-ala Dato' Fadzilah Kamsah lah? (ada hati ;p) ahaha... ;)

    ReplyDelete
  7. mim.ya.ra.alif : bertenang ya mira.. be cool.. benda-benda tu perasaan jek tuh.. huahahaha.. pandai cakap.. padahal kita ni apa pengalaman pun takde pun.. tp kita doakan semoga semuanya berjalan lancar kay.. just relax...

    ReplyDelete
  8. amy,
    tq amy... kalo amy dh rasa nnt br tau cmne rasanya skrg.. hehehe

    ina,
    tq so much.. ktk nang over! hahahaha... thanks!

    fila,
    TQ.. doakan ek..

    ReplyDelete
  9. jgn terlalu emosi sangat...myra kena bertenang dan tarik nafas panjang2..kalu ikutkan semua nak perfect utk majlis kita...tp jgn terlalu stress sgt...

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form