Follow Us @soratemplates

26/02/2009

Salah Siapa?


8.15 seperti biasa Puan masuk ke dalam kelas untuk mengajar.


Puan: Seperti biasa untuk memberkati proses pembelajaran kita hari ni, kita mulakan kelas dengan bacaan doa. Hari ini giliran Momok (pelajar) untuk membacakan doa.


Pelajar: Al-Fatihah... Bismillah.......... (sampai habis Al-Fatihah)


Puan: Aiks? Takkan Al-Fatihah jer? Baca la doa penerang hati sekali.


Pelajar: Tak tau Puan.


Puan: Allah hum maf tah tau tak?


Pelajar: (Geleng kepala). Tak hafal Puan.


Puan: Rab bish rah li?


Pelajar: Tak ingat jugak Puan.


Puan: Hmm... lepas ni awak hafal ye. Saya bagi awak tempoh masa seminggu untuk hafal dan baru giliran awak pulak untuk membaca doa nanti.


Salah siapa....?


post signature

9 comments:

  1. salah en zul??..manas ada jak org tua ya mun nya tauk....

    ReplyDelete
  2. rynnie,
    urg tua ya manas agik pg tok tek ngn miak... nait darah nya dr ari dolok tegal miak

    ReplyDelete
  3. ~ kesian... salah kat diri sendiri sebab tak amalkan. ~

    ReplyDelete
  4. Salah mereka dan keluarga mereka.. Hehe..

    ReplyDelete
  5. ukan salah kamik~~~ :)) ehehe ituew salah dikpun sb sikmok peduli~~~

    ReplyDelete
  6. Tak ramai pengjar yg mcmni...mudah2an di samping mendidik ilmu dunia, akhirat pon ada sama... :)

    ReplyDelete
  7. sikda urang dilahir di dunia tok sik pandei. tinggal maok or sikmaok jak..

    ReplyDelete
  8. mira : benda-benda gini kena buat amalan.. kalau tak diamalkan.. memang lupa bagai.. huhuh

    ReplyDelete
  9. mira:kmk sama ngan ofis ngan kak risanur.
    bruk mek tauk apa cita di sebalit lepeh ya...mcm ya tek citanya duhal..hhihihi

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥