Throwback Thursday: CNY 2012


 Date taken: 23/01/2012

Aura tahun baru Cina kian terasa. Petang ni mesti kaum Cina makan besar kan? Tahun ni nampak gayanya tak ada budaya open house macam perayaan-perayaan yang lain sebelum ni. Tahun lepas kita masih lagi boleh beraya cina walaupun bulan Januari 2020 Malaysia dah ada kes Coronavirus. Masa tu belum lagi digelar Covid 19 lagi.


Bila tahun baru cina, saya memang ada rutin tahunan ke rumah bos. Memang setiap tahun daripada single sampailah beranak-pinak akan ke rumah bos Cina tersebut. Dah macam bapak angkat pulak lagaknya. Tak pernah gagal berkunjung ke sana setiap tahun. Tapi tahun lepas saya tak pergi visiting CNY pun even bos ni. Kawan yang invite pun saya tolak dengan alasan yang munasabah. Sebenarnya masa tu saya dah mula takut nak berkumpul ramai-ramai dah. Tapi lepas CNY tahun lepas saya sempat terbang ke KK, tak takut pulak ke? Eh, masa tu dalam flight memang kami dah mula pakai face mask dah walaupun belum dikuatkuasakan lagi. 


Gambar atas ni gambar Kakak Iman masa 3 tahun. Bulan Januari 2012 saya dah sarat mengandung si Abang. Nasib baiklah ada sangkut sorang anak perempuan, merasa jugak nak melaramkan anak perempuan nan seorang ni. Cheong sam ni dah tak tau ke mana dah. Tapi yang pastinya bukan cheong sam Ibu! Ibu pun ada cheong sam jugak dulu tapi kalernya lebih kepada maroon. Itu pun tak tau dah ke mana. Saya ingat lagi saya pakai cheong sam tu untuk fashion show contest masa annual dinner ofis Mak. Menang lak tu dapat tempat ke-2. Haha! Kenangan betul. Gambarnya ada dalam album, tapi tak payah lah tempek kat sini. Segan! Haha!




9 Comments

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥

  1. Alolo klu si aanak pun dh nmpk comel mesti emak nya pun nmpk comel gak ngan cheong sam tu kan 😜

    ReplyDelete
  2. Alololo...comelnya dia pakai Cheongsam tu ha...

    ReplyDelete
  3. ammi masa konvo diploma buat kurung versi cheongsam. tp warna biru pekat. jadilah..nak pakai cheongsam hat lutut tu cam malu pulak

    ReplyDelete
  4. Manisnya anak 'Cina' ni melaram pakai cheongsam hehehehee.

    ReplyDelete
  5. so this year pun takleh la pergi ke rumah bos kan, sbb kes makin byk :(

    ReplyDelete
  6. Kiut eh kakak. Ya la tek, CNY tahun tok meli limo kedirik jak kmk, pakei ada mood-mood raya cina. hihi.

    ReplyDelete
  7. Comelnya kakak Iman. sekarang dah besar anak dara dah. Masih lagi ikut SOP CNY tahun ni kan.

    ReplyDelete
  8. Alolo comelnya. Warna merah sesuai dengan Iman

    ReplyDelete
  9. cheongsam like mother like daughter.. kann

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form