Follow Us @soratemplates

22/09/2008

Rupa-rupanya...

Jam di dinding menunjukkan pukul 4.00 pagi sebaik sahaja kami sekeluarga selesai bersahur. Rancangan Kisah Hantu Singapura yang disiarkan di Astro Ria juga baru sahaja tamat. Aku mengajak adikku untuk tidur. Sebelum tidur aku sms si dia. Tapi tiada balasan.

Entah berapa minit aku tertidur tetiba sms masuk. Si dia sudah ada di hadapan rumah.

"Jom keluar kejap, dah kat depan umah".

Aku pun bersiap ala kadar dan keluar dari rumah. Hari masih gelap. Di kala aku hendak membuka pintu kereta ku lihat, member ku, Nad, duduk di kerusi penumpang hadapan. Aiks, kenapa ada Nad pulak? Tanpa menghiraukan kehadirannya aku terus duduk di belakang.

"Jom kita minum jap." Ajak si dia. Aku diam. Dia dan Nad sibuk bercerita yang aku tidak tau hujung pangkal ceritanya.

Masa minum di kedai tu, aku terpikir kenapa ada Nad. Aku sangat pelik.

"Kitak dah sahur tek?", tanyaku kepada Nad.

"Mek 2 dah sahur tek, alu ambik kitak", jawab Nad.

Waaaaa.... bengang. :cinonet_07:

"Kitak sahur ngan Nad? Sik padah kamek?", aku terus menyerang si dia. Si dia cuma diam. Aku terus mogok. Diam takmo bercakap. Ah, aku peduli apa.

Diorang terus minum tapi aku malas nak layan. Lepas tu hari beransur siang. Aku cakap aku nak balik. Kalo diorang nak bercakap, cakap jer la tapi kena hantar aku balik dulu.

Si dia pun mengajak kami beredar. Sebelum menghantar ku balik, kami pergi menghantar Nad dahulu. Si dia memujukku. Dia memberitahu dia terlupa nak bagitau aku nak sahur dengan Nad. Aku diam tak layan. Malas. Si dia pun diam, mati kutu tak tau nak buat apa. Sedar kot sendiri dah buat salah.

"Boleh sik laju kit?". Aku bersuara, bawak kereta macam kura-kura, bebelku dalam hati. Ku kerling jam di tangan, dah pukul 6.15. Alamak, hari ni nak hantar Farhan dan Iqah ke sekolah. Lambat la nanti.

"Ei, laju la kit ooh?", aku dah tak sabar. Ku kerling jam di tangan lagi. Tetiba alarm hp ku berbunyi.

Pukul 5.30 pagi. :cinonet_46:

Ya Allah, rupa-rupanya aku bermimpi.



18 comments:

  1. knp sejak 2 menjak ni asyik mimpi je..pastu mimpi tu semuanye yg kurang menyenangkan..tp jgn terbawa2 sgt dlm kehidupan seharian...

    ReplyDelete
  2. sib baik mimpi....

    klu btul..
    xtau la kisah hidup kak mc pas ni

    ReplyDelete
  3. ya allah.. kita yg siap berdebar okeh..

    boleh, mimpi?
    chet!

    hehehe.. mainan tido je tu yang...

    ReplyDelete
  4. ayu,
    hihihi... berdebar ke?
    mmg geram pn dlm mimpi tu
    sib baik mimpi jek..

    ReplyDelete
  5. ~ nad tuh saper? perempuan ker? hehehe... nasib la mimpi jer.

    MC nih banyak sangat pikir yg bukan2 kot lately nih. biasa la tuh org nak kawin. mcm2 benda yg dipikirkan... tak elok sebenarnya. ~

    ReplyDelete
  6. amy,
    nad tuh pempuan.. member mc
    ntah la.. salu jer mimpi pelik2
    kalo die tau mimpi ni
    hiii... xtau la...

    ReplyDelete
  7. xbrapa paham sgt jalan citer mimpi tuu hehehe!!

    papepun mimpi besh gark wekekek :D

    ReplyDelete
  8. ien,
    biarlah x paham
    janji aku sendiri paham
    wakakakaka

    ReplyDelete
  9. lawak ada jak..kmk blur skjp mula2 baca.hahhaha..duhal mimpi

    ReplyDelete
  10. mimnsb baik la mimpi je kn?

    ReplyDelete
  11. hahahaa.. ingat menar tek...........

    ReplyDelete
  12. arrrggghhhh tidakkkkkkk tiiidakkkkk...kamek tertipu..hehe
    mati leput mek ingat menar² tek aie..hahahaha..

    dushhh takkkk dushhhhhh

    :D

    ReplyDelete
  13. da agik nya bermimpi... aduh, Kak Ira... before tido, jgn lupak ambik air sembahyang :) hehe...

    ReplyDelete
  14. nad ney ya.. hehea~

    ReplyDelete
  15. nadia hazmi la
    wakakakaka

    jgn mare
    huhuhu

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥