Follow Us @soratemplates

15/01/2021

Kisah dalam Lagu: Doa Perpisahan

DOA PERPISAHAN 


Album: Satu Perjuangan (1998)
Nyanyian: Brothers


Pertemuan kita di suatu hari
Menitikkan ukhuwah yang sejati
Bersyukurku kehadap Illahi
Di atas jalinan yang suci

Namun kini perpisahan yang terjadi
Dugaan yang menimpa diri
Bersabarlah diatas suratan
Kutetap pergi jua

Kan kuutuskan salam ingatanku
Dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Alloh bantulah hamba-Mu

Mencari hidayah dari pada-Mu
Dalam mendidikan kesabaranku
Ya Alloh tabahkan hati hamba-Mu
Diatas perpisahan ini

O.. uwo.. ho..

Teman betapa pilunya hatiku
Menghadapi perpisahan ini
Pahit manis perjuangan
Telah kita rasa bersama
Semoga Allah meredhoi
Persahabatan dan perpisahan ini
Teruskan perjuangan

Kan kuutuskan salam ingatanku
Dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Alloh bantulah hamba-Mu

Senyuman yang tersirat di bibirmu
Menjadi ingatan setiap waktu
Tanda kemesraan bersimpul padu
Kenangku di dalam doamu
Semoga... Tuhan berkatimu

Oo.. ho.. o... 


Lagu yang bila dengar confirm nangis. Lagu ni akan mengingatkan Kakmim kenangan masa join siri kursus BTN zaman baru habis belajar dulu. Tamat saja kursus majlis kami akan ditutup dengan menyanyi lagu ni. Alahai... sedihnya nak balik ke 'pangkal jalan'. Ye lah dah seminggu makan, minum, solat, buat aktiviti bersama tetiba kena balik. Tipulah kalau masa tu takde terlekat sorang 2 'teman tapi mesra' yang berlainan jantina. Cumanya tak berjodohan je lah.


Hitam putih dalam kenangan.



12 comments:

  1. Tak boleh dengar lagu ni bila ada majlis perpisahan. Laju je turun air mata ni nanti. huhu
    Kalau tak ada majlis pun bila dengar terus rasa terkenang. huwaaaa

    ReplyDelete
  2. omg, muka kakmim tak berubah dari dulu sampai skrg, maintain cantik dan manis dan ayu jugaaa

    ReplyDelete
  3. sedih lagu ni....nangis2 nyanyi dulu. sama la..masa BTN jugak....

    ReplyDelete
  4. Rasa sayu dan pilu dengar lagu begini.
    Wah! Ada kenangan mengusik jiwa rupanya ye...heheheheee.

    ReplyDelete
  5. alorhhhh lagu legend tokk! masa sekolah mesti mok ada lagu tok time farewell cikgu cikgi..haha

    ReplyDelete
  6. Nenga lagu tok mesti rasa mok nangis olehnya. Lamak sik nenga lagu tok.

    ReplyDelete
  7. Lagu ni siapa je yang tak hafal kan kalau dari zaman2 kite dulu hihihi

    ReplyDelete
  8. salam kenal kakmim.... lagu ni lagu rasmi opis ila.... sgt byk kenangan

    ReplyDelete
  9. Teringat zaman sekolah dengar lagu ni. Memang sedih.

    ReplyDelete
  10. Best lagu tok kakmim. Hehe. Mun ada hari feeling-feeling dikit, layan juak lagu tok. Pakei meluahkan rasa hati.

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥