Follow Us @soratemplates

04/06/2021

Piknik Dalam Kereta


Sejak PKP ni kedai macam tak banyak buka. Hari-hari Encik Suami kata dia makan nasik ayam SCR. Pergi tapau then makan dalam kereta. Kan tak boleh dine-in. Nak makan di ofis, crowded katanya.

 So hari ni saya bekalkan dia lunch. Tak sampai tengah hari lagi dia dah Facetime sambil bukak bekal dalam kereta. Apa laaa orang tua ni. Lapar katanya. Dah la park kereta tepi jalan, pintu kereta pulak tak tutup. Makan pulak sampai menjilat jari. Dia tak sedar saya selamat screenshot posing termahal dia ni. Muahahaha.

Tengah kami Facetime panggil Iman sekali supaya tengok apa Ayah dia sedang buat. 
"Hah? Ayah piknik dalam kereta? Dah macam kami KAFA je dulu"

Haha! Memang betul pun dah KLMJ pulak zaman kami anak-beranak makan dalam kereta sementara tunggu kelas KAFA bermula.

 

10 comments:

  1. Susah juga. Masa mula-mula dulu cari kedai banyak yang tutup. Nak bungkus buat sarapan pun takde, akhirnya kirim kawan sebab dah lewat sangat nak masuk ofis cari sarapan. Dapat sarapan jam 11 pagi. Punyalah lapar perut.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah.. skrg mmg suami kena bekfes kt umh sbb ssh nk cr mkn pastu xde tmpt nk duduk mkn 😂

      Delete
  2. sama sy kadang2 tghari rasa nk burger beli then mkn dgn suami dlm kereta he hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah.. kalau sy msk opis mmg bwk bekal musim cmni.. x perlu nk ke mana2.. hihi

      Delete
  3. Hidup zaman pendemik ni memang berubah betul kan...Bukan mengeluh,cuma tak pernah terfikir akan begini jadinya.Maha suci Allah yang menguasai seluruh alam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak.. 360 darjah berubah.. dunia akhir zaman

      Delete
  4. kakmim !! we doing the same things.. haha piknik dalam kereta ja mampu skrg ni haha h

    ReplyDelete
  5. Tak ada pilihan. Pilih jalan selamat piknik dalam kereta pun boleh.. Sempat lagi tu SS..Nakal kakmim :p

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥