Follow Us @soratemplates

02/06/2021

Wordless Wednesday: Kek Lapis Cadbury

Apa ni? Apa ni? Ini kek lapis kayangan tau sebab setiap lapisan tu ada susunan coklat cadbury. Kek ni ada 2 versi resepi, 1 ada kelapa kering 1 lagi versi takde. Yang dalam gambar ni versi resepi ada kelapa kering sebab tu macam tak smooth sangat. Namanya ada 2 jugak gais.. kadang-kadang orang kata kek lapis India, ada yang kata kek lapis Cadbury. Nama tak kisahlah sebab ada coklat Cadbury, kita abadikan nama Cadbury kat kek lapis ni. Ok kan?

 

22 comments:

  1. Sedapnya kek lapisssss...
    Lagi sedap kek lapis orang Sarawak la,bermacam jenis.Rindu nak ke Sarawak lagi.Pernah makan aneka kek lapis dari pengeluar terkenal kat Kuching tu tapi saya merindui kek lepis yang pernah makan daoat dari Istana Negara Kek lapisnya moist sangat.Mungkinkah yang saya pernah makan tu kek lapis kayangan ni???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kek lapis premium sedap lg kak.. kalo yg kek lapis rm10 tu biasa2 je.. hihi.. yg kak dpt dr istana negara tu mungkin yg premium xkn istana negara bg yg guna marjerin je.. kalo guna marjerin dia x moist

      Delete
  2. sedapnya. terbaik dari kayangan ni..hehe

    ReplyDelete
  3. sedapnya kek lapis cadbury..dlu adik jual kek lapis cadbury ni

    ReplyDelete
  4. sedapnya kak min
    hantu coklat cadbury sy ni he hee

    ReplyDelete
  5. Ini makan dengan kopi sedap ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kt sini kek lapis mkn dgn air gas.. haha.. br terasa kebahangan hari raya 🤭🤭

      Delete
  6. Aduh sedapnya kak.

    Kek lapis tak pernah tak sedap

    ReplyDelete
  7. hahaahha kek lapis cadburry mmg salah satu pebret ni...
    alaaa ni yg buat kita nk g order ni hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh kakret tp tkt lambat je la sbb br tanya member yg ada kedai dan boleh pos kek lapis.. flight limited skrg x jamin sampai cepat

      Delete
  8. Nampak betul-betul sedap..yummy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap.. pastu kena minum plain water byk.. manihhh ceklat.. hehe

      Delete
  9. menyelerakan kakmim tp xleh mkn byk muak pulak ^_^

    ReplyDelete
  10. Teringat kek lapis cadbury dayang salhah kat sarawak! Habis satu botol tester saya dengan abang duk makan hahaha, nasib baikkkk tauke tak marah hehehe

    ReplyDelete
  11. Rajinnya kakmim buat kek lapis. Rindunya kat bumi Kenyalang. Bila entah dapat ke sana lagi.

    ReplyDelete
  12. Bertahun saya tak buat kek lapis. Mudah-mudahan semangat melapis datang semula!

    ReplyDelete
  13. puas makan bila tengok ketulan cadbury tu.. hehehe..
    Tak kisah nama apa pun yang penting rasa dia kan kak mim..

    ReplyDelete
  14. So kayangan ni kakmim. Tak pernah jumpa lagi kek lapis cadburry. Nak merasa apatah lagi. Huhu..harga pun kayangan ni :)

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥