Aidil Adha 2022


Salam Aidil Adha!!
Ada yang masih bercuti ke tu? Saya dah masuk keja hari ni
Macam takde mood nak bercuti sebab anak-anak pun sekolah kan?
Raya haji tahun ni macam suram je
Gambar pun tak ambik
Masak pun ala kadar je
Satu-satunya gambar raya haji tahun ni gambar selfie dari Ayah & anak-anak terunanya
Itu je lah gambarnya.. yang lain-lain memang takde
Gambar lauk-lauk pun apatah lagi
Tak macam masa PKP dulu suka sangat ambik gambar
Lauk tahun ni rare sikit, ayam kurma
Bukan favourite anak-anak tapi teringin kan, si kakak yang teringin dengan mak
Ibu masak je

Area rumah kitorang korban baru buat semalam
Area rumah mak pun macam tu
Area rumah nenek pun macam tu
Sebab tu macam tak berapa meriah kot
Tapi kat Sarawak ni raya haji memang tak macam raya puasa, dari dulu lagi 
Orang sibuk solat raya, lepas tu korban
Nak ziarah menziarahi tu memang takde
Ke rumah wajib je kitorang pegi

Kalau kat Pantai Timur mesti meriah kan?


 

Post a Comment

7 Comments

  1. Raya haji memang meriah belah pantai timur aje. Akak peminat Ayam Korma, hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila jarang mkn sedap jugak ayam kurma ni.. hehehe

      Delete
  2. Dekat kg zumal pun tak meriah juga

    ReplyDelete
  3. Kampung Mrs. A meriah dengan acara korban hehehee... Salam Aidiladha

    ReplyDelete
  4. kitorang ada jugak menziarah, tapi takdelah beria macam raya haji. yang datang pun melawat ayah saya sebab tak sihat. haha

    ReplyDelete
  5. Memang meriah raya haji di belah pantai timur. Kami ada juga menyambutnya tapi kecil-kecilan saja. Masih juga ziarah keluarga terdekat.

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥