Trip ke Gua Angin

Hari tu saya dan #budakkaran ada aktiviti ilmiah di Gua Angin. Gua Angin terletak di pekan kecil Bau, iaitu kira-kira 1 jam dari bandaraya Kuching.


10 tahun yang lalu saya keja di Pekab Bau ni. Ulang-alik setiap hari Kuching-Bau-Kuching. Sampai anak 4 life macam tu lah. Tapi kan tak pernah pulak nak masuk Gua Angin tu. Hehehe.

Oh ya, kat area Bau tu memang ada beberapa gua yang jadi tarikan pelancong termasuklah Gua Angin ni.


Bagi yang plan nak masuk, entrance fee RM1 je. Nak masuk gua kena pakai head lamp tapi kalo takde boleh sewa je, RM3. Tu je. Pakai kasut better. Berjalan masuk dan keluar balik gua plus minus 30 minit je. Jalan jer ikut trek tapi dinasihatkan jangan pegang apa-apa kat dalam tu. Takut pencemaran yang boleh mendatangkan side effect kepada penghuni² gua tu.

Rezeki kami pulak hari tu, ada orang tengah videoshoot untuk program RTM. Kami pun dijemput untuk menjadi pelakon tambahan. Konon-konon rombongan yang datang melawat diberi taklimat oleh Pengurus Taman. Hehehe.



Lepas taklimat keselamatan dan videoshoot tu kami pun masuk ke Gua Angin tu. Kami masuk ikut grup sebab takleh masuk ramai². So kami bahagi grup dan meneruskan perjalanan masuk ke dalam gua. Memang gelap yakmat kat dalam tu. No wonder diorang tak suggest guna torchlight henfon.

Kami di dalam gua

Kami keluar dari gua

Sebelum balik bergambar semua dulu di entrance.


Last but not least, tadaaaaaa... photogroup photo free style bersama semua #budakkaran.

Nota kaki: #budakkaran = pelajar Kakmim, kenapa digelar budak karan? Kerana mereka ambil program Sijil Teknologi Elektrik. Hehehe.



4 Comments

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥

  1. As salam. Abam Kie singgah sini ya. done follow. no 257. Teringin benar nak melancong ke Sarawak cuma duit blom cukup...

    ReplyDelete
  2. Wslm.. Mai la dtg melancong ke kuching ujg thn nnt... Intai² la tiket murah AA abamkie.. Pasti boleh.. Hehehe

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form