Follow Us @soratemplates

06/07/2021

Moratorium: Terima atau Tidak?


7.7.2021
Besok ialah penentunya.
Nak terima ke tak?

Bagi yang perlu ambik, maka ambiklah. 
Kita sedia maklum dah bahawa itu saja cara utk meneruskan kelangsungan hidup bila dah hilang pendapatan ataupun pendapatan terjejas.

Bukan orang yang bayar hutang kita, kita yang kena bayar sendiri.

 

14 comments:

  1. Rasanya elok ambil...kita pun tak tahu apa yang bakal berlaku pada masa akan datang.. Walaupun, nampak seperti terjamin tapi kala musim sebegini, tiada yang dapat dijamin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah.. thn lepas bila pkp dan dpt mora mcm terfikir xkn pernah terjadi lah dh benda mcm tu mst kita akn dpt memerangi pandemik ni tp ternyata meleset, thn ni jd makin teruk dan pkp dan mora pn berulang

      Delete
  2. Kalau diingatkan seronok betul masa dapat moratorium tahun lepas.. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kak?? Syok tgk acc sendiri ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

      Delete
  3. shida tak ambil kak..sebab loan tgal 3 tahun lagi..teruskan saja..lgpun tgah plan utk ambil pula i citra..huhuuu

    ReplyDelete
  4. Masih berfikir. Ambil, kena bayar lebih. tak ambil, tak tahu apa akan jadi..susah juga ni. huhu

    ReplyDelete
  5. saya tak ambil kak sebab alhamdulillah masih bekerja time PKPD ini :)

    ReplyDelete
  6. Bagi yang memerlukan, bolehlah ambil. Kita pun tak tahu betapa sukarnya hidup mereka yang terjejas pendapatan.

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah, saya tidak ambil moratorium ni…

    ReplyDelete
  8. Kita sendiri tahu kan keadaan kewangan kita, so buatlah pilihan terbaik. Orang cakap macam-macam bukan bagi duit pun

    ReplyDelete
  9. so far tak ambik sebab masih bekerja. kepada yang memerlukan, ni jalan keluar dari kesempitan sekarang

    ReplyDelete
  10. yg sgt perlu, mesti amik ni.
    masa depan nanti dulu. sekarang ni yg penting utk teruskan hidup.
    moga di masa depan, ada rezeki lain, kan.
    byk yg terkesan. elak la loan tertangguh, kereta kena tarik ke apa ke.
    diskus dgn bank.

    ReplyDelete
  11. cik Nur ambik, memang pendapatan separuh berkurangan huhuu

    ReplyDelete
  12. Rasa macam nak ambil..Tapi belum call bank..Ramai cakap baik ambil TAPI jangan la guna duit tu..simpan

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥