Follow Us @soratemplates

06/07/2021

Sayur Bayam Masak Lemak Putih


Menu yang saya tak pernah masak, sayur bayam masak lemak putih. Betul! Sebab mak pun tak pernah buat. Saya tengok dari FB dan IG kawan-kawan tu yang teringin nak cuba. Selalunya kami masak sayur kobis je untuk masak lemak atau cempedak dan rebung. Ni bayam memang first time dimasak lemak putih.

Boleh la tapi saya lagi suka bayam tumis udang atau bilis. 
Jangan tak cuba kan?

 

15 comments:

  1. Ni masakan sayur kegemaran sy. Kalau boleh, semua sayur sy nak masak lemak putih, tapi tulah, nanti ada yg merajuk pulak, hihi

    ReplyDelete
  2. sayur bayam xmakan...slalu kalo masak lemak putih ni guna kobis,carrot

    ReplyDelete
  3. Akak suka gak masak lemak bayam ni...sedap...buat sambal belacan...pergh...bertambah la makan

    ReplyDelete
  4. sedapppppp lawan dengan ikn kering dan belacan

    ReplyDelete
  5. Yumm yummm. Sedapnya, Kakmim. Saya bayam lemak putih suka... bayam tumis pun suka 😊

    ReplyDelete
  6. Sedapnya masak lemak putih. Dari kecik memang mak selalu hidangkan sayur lemak putih. Bayam ke, pucuk ubi dll.

    ReplyDelete
  7. sedap ape saja sayur msk lemak putih..lagi kalau buat taugeh dgn tauhu hehee

    ReplyDelete
  8. Saya pun tak pernah masak bayam lemak putih. sesekali kita cuba menu baru why not. Saya apun suka bayam tumis ikan bilis :)

    ReplyDelete
  9. Menu simple sedap makan dengan nasi panas

    ReplyDelete
  10. Sedapnyaaa
    Mesti menambah nambah nasi ni

    ReplyDelete
  11. Cuba sahaja kan, kalau sedap buat lagi. Kalau tak sedap, makan sendiri. Hehe

    ReplyDelete
  12. saya suka masak lemak putih ni kalau ada labu dengan ikan bilis. Sedap!

    ReplyDelete
  13. Mak saya suka ni.dia selalu tambah sejemput suhun..Boleh jadi popeye ni ...hihihi

    ReplyDelete
  14. bayam tumis = sedap nyer.
    aida suka bayam merah!

    betul. lemak putih ni biasa buat dgn kubis.
    letak suhun. sedap nyer!!!
    couple dgn sambal belacan. ikan goreng. terbaik, Mim.

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥