7 Rules of Life


Yeah. Bila rasa demotivated atau burn out atau down, seketul Kakmim ni suka sangat cari quote yang berkaitan. Dari dulu lagi habit macam ni. Zaman belajar dulu saya suka sangat kumpul bookmark yang ada quote motivasi macam ni. Buku nota yang penuh dengan quote pun ada, tak tau pulak letaknya di mana sekarang. Quote tu koleksi zaman di sekolah menengah dan bawak ke UPM. Halah halah.. mana entah buku nota tu ye? Nantilah nak cari dan menang. Entah-entah masih ada kat rumah mak.

Hmm... Kenapa ye ada habit macam ni? Ada ke yang sama macam saya? Mungkin ini pun boleh consider hobi jugak la kot? Boleh kan? Bila buat macam ni kiranya saya cuba nak memotivasikan diri sendiri gitu. Kita kan apa yang kita fikirkan. Kita fikir kita macam ni, maka macam ni lah kita. So nak jadi kita yang lebih baik, kena cakap yang baik-baik, fikir yang baik-baik untuk diri sendiri. Tak gitu?

Entahlah tetiba je fikiran terganggu dengan negative vibes ni. Bila difikirkan lagi sedalamnya, tak rugi pun kita lupakan negative vibes itu. Bak kata bapak tadi, "sik perlu ditolong orang macam ya, gago jak dengan kerja dirik pun." Read: Tak perlu ditolong orang macam tu, sibukkan dengan kerja sendiri je. Mengadu dekat adik petang tadi, tetiba bapak pulak menyampuk bagi sedas dua nasihat.

So, what say you? Setuju tak dengan 7 rules of life tu?

 

3 Comments

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥

  1. samalah kita! wallpaper hp pun gambar quote kalau time tu tengah asa 'down'. Nombor 4 paling setuju, tapi paling susah nak buat

    ReplyDelete
  2. nombor 7 tu yg paling susah... :D

    ReplyDelete
  3. Kmk siap engkah widget positive vibes quotes rah ipad, hari2 nya akan tukar quotes baru.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form