Follow Us @soratemplates

31/08/2021

31 Ogos Negaraku Merdeka


Gambar 2018 ketika berkunjung ke Tugu Negara. Sengaja bawak #theIMANs jalan-jalan ke sini sempena bulan kemerdekaan. Adik-adik follow saja ke mana Ayah Ibu bawak tapi si kakak memang kagum bila sampai di Tugu Negara sebab katanya sebelum ni nampak di tv dan di buku sahaja. Bila dah di depan mata, memang dia excited. Aneh kan anak perempuan saya nan seorang ni? 

Tahun ke-2 kita merdeka tapi 'terkurung' kerana pandemik. 
Tiada memori terukir pada 31 Ogos 2021.
Apapun, syukur Malaysia masih aman.
Sayang Malaysiaku, Malaysia Prihatin.

 

5 comments:

  1. Selamat menyambut kemerdekaan negara Malaysia ke 64! :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..syukur Malaysia masih aman. Selamat Hari Merdeka.
    Saya sendiri pun teruja dapat pergi tugu negara dulu. Sekali je lah dapat jejak situ. Itupun kakak bawak jalan. Semoga tahun depan dapat ukir memori baru.

    ReplyDelete
  3. saya pon tak pernah sampai tugu negara, lalu2 depan dia pernah la, tak pernah masuk

    ReplyDelete
  4. Mana ada aneh,kakmim. Bagus tu ada semangat kemerdekaan dari kecil. Mesti dia ada sifat ingin tahu yang tinggi.

    ReplyDelete

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥